|
| کد مطلب: ۹۲۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد

مادران هرگز این جمله را به کودک خود نگویند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت:چاقی مفرط عوامل بسیاری دارد که یکی از آنها ژنتیک افراد است. مادرها باید از گفتن جمله «نخور چاق می‌شوی» به فرزندانشان خودداری کنند؛ چرا که ایجاد استرس از عوامل تاثیرگذار در پرخوری و چاقی به حساب می‌آید.

مادران هرگز این جمله را به کودک خود نگویند!

عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی از مهم‌ترین جراحی‌ها برای چاقی و متابولیک است که خوشبختانه ما ۸ سال پیش در کنگره اسپانیا توانستیم افتخار آفرین شویم و رتبه هشتم در انتشار مقالات مربوط به این حوزه را کسب کنیم  و امروز ما در رتبه سوم جهانی پس از آمریکا و چین قرار گرفته‌ایم و توانسته‌ایم در تولید علم مربوط به جراحی متابولیک فوق‌العاده عمل کنیم. ما توانسته‌ایم در حوزه‌های مختلفی پیشرفت داشته باشیم و حتی روش‌های جدید جراحی را در حوزه متابولیک به جهان معرفی کنیم. 

وی در رابطه با جراحی متابولیک گفت: بسیاری از مردم تصور می‌کنند جراحی متابولیک برای زیبایی است اما در واقع اصلا اینطور نیست. نگرش منفی‌گرایانه نسبت به افرادی که به چاقی مفرط می‌رسند اصلا درست نیست و دیگران نباید تصور کنند چنین افرادی بی‌اراده و یا پرخور هستند. بسیاری از افراد لاغر وجود دارند که غذای بسیاری می‌خورند اما چاق نمی‌شوند. چاقی مفرط عوامل بسیاری دارد که یکی از آن‌ها ژنتیک افراد است. همچنین مادرها باید از گفتن جمله «نخور چاق می‌شوی» به فرزندانشان خودداری کنند چرا که ایجاد استرس از عوامل تاثیرگذار در پرخوری و چاقی به حساب می‌آید.

وی درباره برنامه‌ریزی‌های کشوری برای حوزه پزشکی گفت: برنامه‌ریزی‌های کشوری با توجه به نیاز هر منطقه صورت می‌گیرند و اکنون پزشکانی که به مناطق محروم می‌روند می‌توانند در آنجا از قابلیت‌های تحصیلی بدون آزمون برخوردار شوند تا انگیزه ماندن در آن منطقه را پیدا کنند. به این صورت تمامی پزشکان به یک نقطه در کشور نمی‌روند و در تمامی مناطق فعالیت خواهند داشت.

ارسال نظر

پربازدیدترین