|
| کد مطلب: ۸۴۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد

اجبار به ازدواج برای جلوگیری از آبروریزی / قتل ناموسی ۶۰ زن خوزستانی در دو سال

اجبار به ازدواج برای جلوگیری از آبروریزی / قتل ناموسی ۶۰ زن خوزستانی در دو سال

یک پژوهشگر حقوق زنان، از قتل ناموسی ۶۰ زن در استان خوزستان به دلیل تعصبات قومی خبر داد که هفته گذشته فقط یکی از آن‌ها خبرساز شد.

به گزارش آیند، فرشته روح افزا در مصاحبه با برنامه رادیویی «صبح وگفتگو» در رابطه با پرونده‌ای که هفته گذشته درباره قتل یک زن 17 ساله اهوازی خبری شد، تاکید کرد: تمام دستگاه‌های متولی زن و خانواده باید روی مسائل قومیتی تأمل داشته باشند چون با وجود پیشرفت تکنولوژی و تغییر دنیا، چنین مسائلی در برخی استان‌های کشور حل نشده باقی مانده است.

او گفت: در بین سال‌های 98 تا 1400، در استان خوزستان 60 زن به قتل رسیده‌اند که فقط یکی از آن‌ها اطلاع‌رسانی شده است. تعصبات قومی قابل بررسی نیست ولی یکی از دانشگاه‌های مقیم استان، در حال بررسی این معضل است تا راه حل درستی پیدا کند.

این پژوهشگر افزود: نمی‌توان در تحجر زندگی کرد و کار را پیش برد؛ چراکه در نهایت کار به اینجا می‌رسد. موضوعات قومی به آن شهر و شهروندان باز می‌گردد و فضای مجازی هم به مسئولانی باز می‌گردد که آن را کاملا رها کرده‌اند. ولنگاری فضای مجازی در خارج از ایران دیده نمی‌شود و هر یک از جوانان در آن کشورها دارای یک کد آی.پی هستند تا مشخص شود کاربرها به چه مطالبی دسترسی دارند.

روح افزا گفت: وزارت ارتباطات باید نسبت به عدم تعیین و نظارت بر سطحِ مشخصی از اینترنت در دسترس پاسخگو باشد. حال آن که فرزندان ما و همه افراد جامعه باید به این فضا دسترسی داشته باشند ولی آگاهی‌های لازم برای استفاده از این فضا مهم است.

پژوهشگر حقوق زنان همچنین به اهمیت آموزش برای استفاده از اینترنت، تشکیل خانواده و مدیریت مسائل قومیتی تاکید کرد و افزود: برخی خانواده‌ها برای جلوگیری از آبروریزی فرزندان خود را در سنین پایین به تشکیل زندگی وادار می‌کنند و بعدها دچار مشکلات بسیاری می‌شوند.

روح افزا گفت: اگر آموزش برای ازدواج را جدی نگیریم، فرزندان در آینده دچار مشکلات عدیده خواهند شد. برخی خانواده‌ها در فضایی جدا از جوانان زندگی می‌کنند و این فاصله خطرناک است. / دیده‌بان ایران

ارسال نظر

پربازدیدترین