|
| کد مطلب: ۸۳۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد

بررسی آسیب‌‌های قانون صیغه

بررسی آسیب‌‌های قانون صیغه

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: چند همسری از نظر قانون در صورتی که رضایت همسر وجود داشته باشد مجوز دارد.

به گزارش آیند، انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که یکی از موضوعاتی که در حوزه زنان به عنوان آسیب مطرح می‌شود بحث صیغه است، آیا معاونت زنان امکان ورود به این موضوع را دارد و آیا برنامه‌ای برای حل این معضل دارید؟ گفت: بررسی یک سری از آسیب‌ها که از طریق سوءاستفاده از قوانین متوجه خانواده است از برنامه‌های ما است.

او ادامه داد: در همین زمینه با قوه‌قضاییه نشستی را نیز برگزار کرده‌ایم و قرار است این نشست‌ها ادامه‌دار باشد تا بتوانیم راهکارهای لازم برای جلوگیری از سوءاستفاده از برخی از قوانین ارائه شود.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره چند همسری و تبلیغاتی که در این زمینه در فضای مجازی می‌شود، افزود: چند همسری از نظر قانون در صورتی که رضایت همسر وجود داشته باشد، مجوز دارد.

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره استفاده از پابند الکترونیک برای زنان زندانی گفت: درباره پابند الکترونیک در دوره پیشین قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده بود که ما در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و متوجه شدیم که در بسیاری از موارد نمی‌شود این تفاهم‌نامه محقق شود چرا که باید وثیقه‌ای برای دریافت پابند الکترونیک بگذارند که اکثر زندانیان امکان تامین وثیقه را ندارد.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: اما ما در این دوره تلاش کرده‌ایم تا زندانیان زن غیرعمد و دارای فرزندی که امکان آزادی آن‌ها وجود دارد را آزاد کنیم و بودجه‌هایی را از جاهای مختلف برای این منظور تامین کرده‌ایم و در همین مدت هم تعدادی از زنان زندانی را آزاد کرده‌ایم و این برنامه همچنان ادامه دارد.

خزعلی همچنین درباره پیگیری معاونت در خصوص روند رسیدگی به لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت گفت: این لایحه در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و ما در این خصوص نیز جلساتی را با مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت. / ایلنا

ارسال نظر

پربازدیدترین