|
| کد مطلب: ۸۲۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد

تعداد زنان سرپرست خانوار روز به روز افزایش پیدا می‌کند

تعداد زنان سرپرست خانوار روز به روز افزایش پیدا می‌کند

معاون زنان و خانواده رییس جمهور گفت: با کم شدن ازدواج‌ها و زیاد شدن طلاق‌ها تعداد افراد خود سرپرست افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش آیند، همایش بانوی خردمند به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و بزرگداشت روز زن و مقام مادر با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و انسیه خزعلی معاون زنان ریاست جمهوری صبح امروز در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

انسیه خزعلی در این مراسم گفت: انشالله بتوانیم در مسیرگام دوم انقلاب قدم بزرگی در مسیر اهل بیت و امام خمینی داشته باشیم. روایتی از حضرت زهرا نقل از است که سه چیز را از دنیای شما انتخلب کردم؛ که بیانگر سه بعد به ضروری انسان برای رسیدن به کمال است، ارتباطی که انسان با کلام خدا داشته باشد ، وارتباطی که با رهبر جامعه داشته باشد و سوم انفاق در راه خدا است.

او افزود: انفاق در راه خدا اولین اثرش این است که به خود فرد بر می‌گردد. حضرت زهرا گاه آن چه که مورد علاقه دختران است مانند لباس عروسی را به اشاره پدر و اینکه احساس میکنند نباید این چیز بخاطر شرایط زندگی مسلمانان و فشار آن زمان وجود داشته باشند، انفاق می‌کنند.

خزعلی گفت: انفاق و توجه به نیازمندان ضرورت جامعه را نشان می‌دهد. همه ما زنان وطیفه داریم از تاسی دختر پیامبر به زنان نیازمند وسرپرست خانواد توجه کنیم.

خزعلی گفت: معاون زنان دو طرح را در دست اجرا دارند که یکی ایجاد کسب و کار پایدار و خانواده محور که برای کمک و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار است زیرا روز به روز تعداد زنان سرپرست خانوار افزایش پیدا می‌کند.

معاون زنان و خانواده رییس جمهور گفت: با کم شدن ازدواج‌ها و زیاد شدن طلاق‌ها تعداد افراد خود سرپرست افزایش پیدا می‌کند. این برنامه در تمام استان ها اجرا می‌شود‌. برنامه دیگر برای جلوگیری از آسیب طلاق است که با کمک مشاورین مجرب از سال‌های اول تا چهارم که بیشترین طلاق‌ها اتفاق می‌افتد تلاش می‌شود که جوانان از پشیتیبانی‌های تربیتی و زندگی بهره ببرند.

او گفت: همچنین ما پویش خون دادن را امروز شروع کردیم، زیرل بیشترین استفاده کنندگان خون و کمترین اهدا کنندگان خون زنان هستند چون که آنها وضع حمل می‌کنند. در زمان جنگ زنان ۵۰ درصد به اهدا خودن کمک می‌کردند اما امروز اهدا خون در زنان به ۵ درصد رسیده است. همچنین یک پویشی هم برای زنان زندانی دو حمایت از انها در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین