|
| کد مطلب: ۸۲۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد

آزادی 100 زن با 50 میلیارد توسط خیرین

آزادی 100 زن با 50 میلیارد توسط خیرین

جمع‌آوری 50 میلیارد ریال پول نقد و آزادی 100 زن زندانی به مناسبت روز زن ره‌آورد سومین پویش مردمی آزادی مادران زندانی که در برج آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش آیند، شامگاه شنبه در شب ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) مجموعه برج آزادی میزبان جمع کثیری از خیرین، هنرمندان و همچنین ورزشکاران بود تا با کمک‌های خود موجب آزادی تعدادی از زنان از زندان‌های استان تهران شوند.

این برنامه به میزبانی شهرداری‌های مناطق پنج و ۹ تهران و هنر نمایی برخی از هنرمندان خوشنویس و نقاش بطور زنده برگزار و همچنین تابلویی از تصویر مرحوم موذن زاده اردبیلی و همچنین پیراهن‌های تیم‌های استقلال و پرسپولیس برروی صحنه وجود داشت تا هنرمندان با خرید این آثار موجب آزادی زندانیان شوند.

تماشاخانه برج آزادی که در این سال‌ها بدلیل شیوع ویروس کرونا میزبان هیچ برنامه‌ای نبود شب گذشته صندلی‌های این سالن مملو از میهمان بود و میهمانانی که عاشقانه و با حس و علاقه خاصی نظاره گر این برنامه معنوی بودند.

داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان نماینده هنرمندان حاضر در این مراسم گفت: همه ما زندانی در این جهان هستیم و جاذبه پای ما را به‌ این خاک چسبانده است، در ادبیات و شعر ما یک مدینه فاضله‌ای در ذهنمان شکل گرفته که دوست داریم این جهان را آنگونه بیاراییم و یا به آن سرزمینی که در ذهن ما است برگردیم و ما طبق مشی خداوند به آن جهان و سرزمین برمی‌گردیم.

این هنرمند افزود: خوش به حال کسانی که باعث آزادی مادران زندانی می‌شوند و امیدواریم حضرت زهرا (س) اجری بیش از آنچه که انجام می‌دهند به‌ آن‌ها عطا کند، خداوند به افراد خیر بیش از آنچه نیاز دارند، داده و آنان می‌دانند که‌ این داشته اضافه، مال خودشان نیست. چرا که در قرآن آمده که عذاب الیم در انتظار آنهایی است که دارند و انفاق نمی‌کنند.

او ادامه داد: شرافت زن و مادر در دین ما بالاتر از هر موجودی است و ادامه حیات ما در این سیاره از او است، در واقع زن مانند زمین سمبل زایش است.

این بازیگر سینما و تلویزیون تاکید کرد: امیدواریم روزی برسد که مادر زندانی نداشته باشیم که البته این امر مستلزم کارهای بسیاری است همچنین همه ما زندانی جاذبه‌ای هستیم که پای ما را به زمین چسبانده است.

ارجمند خاطرنشان کرد: چند تن از دختران ما در ورزش‌های مختلف قهرمان شدند و وقتی دیدم مادری از این ورزشکاران با فرزند ۶ ماهه خود در محل مسابقات هندبال حاضر شده است و در المپیک نیز مادری وجود داشت که به فرزندش شیر می‌داد. نمی‌توان برای قهرمان بودن مادری را کنار گذاشت و برای مادر شدن قهرمانی را کنار گذاشت.

۵ روز مرخصی تشویقی به زنان زندانی

همچنین معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها نیز در این مراسم گفت: در این آزاد کردن، عمد یا غیرعمد بودن جرایم نباید مهم باشد چرا که خداوند نیز همه را می‌بخشد، همین که این مادر متوجه اشتباه خودش شد، کافی است و ما باید دست او را بگیریم و به اجتماع برگردانیم.

به گفته حجت الاسلام احمد علی فیروزجانی به مناسبت روز مادر، شرایط مادران زندانی در استان تهران بررسی و در صورت برخورداری از شرایط، پنج روز مرخصی تشویقی به آنها اهدا می‌شود.

حمایت‌های بعد از آزادی بسیار مهم‌ است

همچنین سرپرست مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندانیان استان تهران نیز گفت: این پویش در سال ۹۸ با ابتکار شهرداری منطقه پنج شکل گرفت، در اولین دوره آن آزادی ۳۵ همسر و زن زندانی را داشتیم که در سال ۹۹ و در دومین دوره آن این تعداد افرایش و ۶۱ مادر زندانی آزاد شدند.

خیرالله باقی‌پور افزود: حمایت‌های بعد از آزادی نیز بسیار مهم‌ است و اگر حمایت‌های بعد از آزادی را ادامه ندهیم، ممکن است به بازگشت مجدد منتهی شود که البته این پویش متوقف به یک مدت کوتاه نیست و در طول سال ادامه دارد و از برکات این پویش برای خانواده زندانی و سایر افراد استفاده خواهیم کرد.

به گفته او، علاوه بر این با کمک شهرداری منطقه ۵ برای ۱۸ نفر از این مادران اشتغال پایدار و درآمد نسبی پایدار ایجاد شد.

اشتغال‌زایی برای زنان زندانی آزادشده توسط شهرداری

در ادامه، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: امیدواریم این کار منشا برکت برای تمام سرزمین ما و تمام جهان باشد. داستان آزاد کردن زندانیان ویژگی‌های خاص خود را دارد، مادران محور انس در محیط خانواده و محیط پیرامونی هستند که البته آزادی مادران فقط آزادی یک انسان نیست، بلکه زنده‌ کردن محور انس یک خانواده است همچنین آزاد کردن زندانیان باعث بخشیده شدن گناهان کبیره انسان‌ها می‌شود.

مریم اردبیلی افزود: اگر این اتفاق تکثیر شود، سعی می‌کنیم حلقه تکمیل‌کننده کار باشیم چندین نفر از این زنان و مادران در مجموعه‌های کارآفرینی کوثر مشغول به کار شدند و ما سعی می‌کنیم این چرخه و زنجیره را کامل کنیم تا از بازگشت این مادران به این شرایط نامطلوب جلوگیری کنیم.

احسان شریفی شهردار منطقه پنج در این مراسم از اعتبار میلیاردی شهرداری تهران برای توانمندسازی وکارآفرینی مادران زندانی آزاد شده خبر داد و بر اهمیت این موضوع تاکید کرد.

همچنین شهردار منطقه ۹ در حاشیه سومین پویش مردمی آزادی مادران زندانی گفت: این پویش یک کار مشارکتی بین مناطق پنج و ۹ شهرداری تهران است، وظیفه اصلی ما در شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی رفع بخش اعظمی از مشکلات اجتماعی و فرهنگی است و این پویش یکی از برنامه‌هایی است که در این راستا انجام می‌شود و شهرداری در سال‌های گذشته نیز آن را اجرا می‌کرد.

محمد جواد خسروی با بیان اینکه به واسطه اطلاع‌رسانی‌های مجازی و ظرفیت‌های دیگر از خیرین برای این پویش دعوت کردیم و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی برای مادران باشیم، یادآور شد: قائل به‌این نکته هستیم که زندان جای مادران نیست و با محوریت همین موضوع این برنامه را ترتیب دادیم تا با کمک شهرداری منطقه پنج بانی این موضوع باشیم و برای مادران عزیزی که جرائم غیرعمد مرتکب شدند، آزادی از زندان فراهم شود.

شهردار منطقه ۹ در این مراسم یک ماه حقوق خود را صرف آزادی زنان زندانی کرد.

در ادامه رحیم قربانی یکی از خیرین این پویش نیز گفت: در سه سال اخیر برای ارادت به حضرت زهرا (س) به مادران زندانی کمک کردم، سال اول ۲۰۰، سال دوم ۳۰۰ و امسال ۵۰۰ میلیون تومان کمک کردم.

این خیر تاکید کرد: مادران ستون خانواده هستند و مادران باید به جمع خانواده برگردند و به انتظار فرزندانشان پایان دهند.

سومین پویش آزادی مادران زندانی در برج آزادی تهران برگزار شد و 50 میلیارد ریال کمک نقدی برای آزادی زنان زندانی جمع شد که به نظر می‌رسد در این پویش حدود ۱۰۰ بانوی زندانی استان تهران به آغوش خانواده بازگردد. / ایرنا

ارسال نظر

پربازدیدترین