|
| کد مطلب: ۷۴۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد

نجات 35 زندانی استان هرمزگان از قصاص

نجات 35 زندانی استان هرمزگان از قصاص

35 زندانی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

به گزارش آیند، دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس گفت: ۳۵ زندانی محکوم به قصاص در زندان های هرمزگان با جلب رضایت گروه جهادی صلح و سازش دادسرا از اولیای دم آزاد می شوند.

مجتبی قهرمانی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در چهارماه فعالیت گروه جهادی صلح و سازش در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، اعضای این گروه موفق به جلب رضایت اولیای دم برای این تعداد زندانی شدند.

وی تصریح کرد: با پیگیری اعضای گروه جهادی صلح و سازش دادسرای بندرعباس، اولیای دم در خصوص هشت نفر از محکومان به قصاص، رضایت قطعی خود را اعلام نموده اند و در خصوص ۲۷ نفر دیگر نیز رضایت مشروط داده اند که در صورت پرداخت دیه مورد توافق در زمان مقرر، قطعی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، گذشت اولیای دم در این پرونده های قصاص را درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند در تاسی از سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصوم (ع) برشمرد و از تلاش اعضای گروه جهادی صلح و سازش دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس برای ایجاد مصالحه در این پرونده ها قدردانی کرد.

قهرمانی در پایان با اشاره به تاکید و نگاه ویژه رییس قوه قضاییه در خصوص لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های قصاص از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی به منظور ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

ارسال نظر

پربازدیدترین