|
| کد مطلب: ۹۸۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد

عکس | سقوط عمدی و باورنکردنی هواپیمای مسافربری در صحرا

اولین سقوط عمدی یک هواپیما پس از سانحه برخورد کنترل شده توسط ناسا و سازمان هوانوردی فدرال آمریکا(FAA) بود که در سال ۱۹۸۴ اتفاق افتاد.

عکس | سقوط عمدی و باورنکردنی هواپیمای مسافربری در صحرا

 یک هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ که بیشتر عمر خود را صرف جابجایی مسافران در سرتاسر جهان کرده بود، به عنوان بخشی از یک آزمایش علمی بزرگ، توسط خدمه بایگانی در صحرای مکزیک سقوط کرد.

امتناع ایالات متحده از انجام آزمایش در خاک این کشور، این فرصت را در اختیار مکزیک قرار داد تا بخشی از این آزمایش تاریخی شود. آزمایشی که به تیمی از کارشناسان بین‌المللی کمک می‌کرد تا در مورد مسائلی در مورد تاثیر سقوط بر کابین هواپیما و سرنشینان مطالعه کنند.

این بوئینگ ۷۲۷ در صبح روز ۲۷ آوریل ۲۰۱۲، با خدمه‌ای متشکل از دو خلبان و یک مهندس پرواز، و همچنین کابینی پر از تجهیزات آزمایشات علمی، آدمک‌هایی برای تست سقوط، و تعداد زیادی دوربین برای ثبت تمام جزئیات این رویداد به پرواز درآمد.

سقوط عمدی و باورنکردنی هواپیمای مسافربری در صحرا / عکس

این مطالعه نشان داد مسافرینی که نزدیک بال‌های هواپیما بودند، دچار آسیب و جراحاتی شده‌اند، اما خطر جانی برای آنها وجود نداشته است. اما کسانی که نزدیک به دم هواپیما بودند، با جراحات بسیار کمی مواجه شدند.

همچنین شواهد بیشتر در این آزمایش نشان داد که حفظ موقعیت خم به جلو باعث می‌شود که این مسافرها ایمنی بیشتری نسبت به کسانی که صاف نشسته‌اند و دچار آسیب‌های سر و نخاع شده‌اند، داشته باشند.

ممکن است که این سقوط عمدی بیش از یک دهه قدمت داشته باشد، اما آخرین آزمایش علمی است که در این زمینه و با فراهم کردن یک سقوط عمدی انجام شده بود. برای این کار بیش از ۴ سال برنامه‌ریزی شده بود و ۳۰۰ نفر در محل حضور داشتند تا همه جوانب آن را بررسی کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین