|
| کد مطلب: ۹۶۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد

کودک سوری به دنیا آمده در زیر آوار زلزله هزاران پیشنهاد سرپرستی دریافت کرد

هزاران نفر پیشنهاد داده اند که نوزاد دختری را که در زیر آوار ساختمان فروریخته در شمال غرب سوریه پس از زلزله روز دوشنبه به دنیا آمد، به فرزندی قبول کنند.

کودک سوری به دنیا آمده در زیر آوار زلزله هزاران پیشنهاد سرپرستی دریافت کرد
منبع: BBC |

وقتی این نوزاد به طرز معجزه آسایی از زیر آوار زلزله نجات پیدا کرد هنوز از طریق بند ناف به مادرش وصل بود. متاسفانه مادر، پدر و هر چهار خواهر و برادرش در اثر زلزله و تخریب خانه‌های شهر جیندایریس، جان باخته بودند و تنها عضو زنده مانده در این خانواده همین نوزاد معصوم بود. او در حال حاضر در بیمارستان بستری است.

هانی معروف، متخصص اطفال، وظیفه‌ی نگهداری از او را به عهده دارد و می‌گوید: «این کودک در روز دوشنبه با وضعیت بدی به بیمارستان آورده شد. ضرب دیده بود و روی بدنش کبودی دیده میشد. بدنش سرد بود و به سختی نفس می‌کشید. اما در حال حاضر وضعیت او مناسب و پایدار است.»

ویدیوهای نجات این نوزاد متولد شده در زیر آوار زلزله در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است. در این ویدیو مردی دیده می‌شود که آوار را کنار می‌زند و یک نوزاد پوشیده از گرد و غبار را به آغوش می‌کشد. خلیل السوادی، یکی از بستگان دور این نوزاد، در همان نزدیکی بوده و او را بلافاصله به دکتر معروف شهر عفرین سوریه می‌رساند.

_128581804_jinderisdoctor.jpg

حالا بعد از وایرال شدن این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی هزاران نفر درخواست به سرپرستی گرفتن این نوزاد را دارند. یکی از این افراد می‌گوید: «من دوست دارم او را به فرزندی قبول کنم و زندگی شایسته‌ای که لایقش هست را به او بدهم.» یکی از مجریان تلویزیون کویت هم گفته است: «من آماده هستم از این کودک نگهداری کنم و او را به فرزندخواندگی بپذیرم. البته اگر مراحل قانونی را با موفقیت طی کنم و اجازه‌ی این کار را داشته باشم.»

خالد عطیه، مدیر بیمارستان، می‌گوید روزانه ده‌ها تماس از مردم سراسر جهان بابت فرزندخواندگی این نوزاد دریافت می‌کنند. دکتر عطیه یک دختر دارد که فقط چهار ماه از این نوزاد بزرگتر است و می‌گوید: «من به کسی اجازه نمی‌دهم تا او را به فرزندخواندگی قبول کند. تا زمانی که یک خانواده‌ی مناسب برای او پیدا نشود او را مثل فرزند خودم بزرگ می‌کنم.» همسر دکتر عطیه درحال حاضر در کنار نوزاد خودشان، به این نوزاد زلزله زده هم شیر می‌دهد.

ارسال نظر

پربازدیدترین