|
| کد مطلب: ۹۳۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد

امدادرسانی به بیش از ۱۴۵۰۰ نفر در حوادث مرتبط با موج سرما و بارش‌ها در کشور

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در حوادث مرتبط با موج سرما و بارندگی‌های یک هفته اخیر در کشور خبرداد.

امدادرسانی به بیش از ۱۴۵۰۰ نفر در حوادث مرتبط با موج سرما و بارش‌ها در کشور
منبع: ايسنا |

صادق محمودی گفت: گزارش‌های دریافتی از حوادث جوی شامل کولاک و آبگرفتگی حاکی از این است که از ۱۸ دی ماه تا صبح امروز مجموعا ۳۱ استان متاثر از بارش برف و باران و کاهش دما بودند که در این میان در ۲۴ استان شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی، هرمزگان و یزد عملیات امدادی انجام شد.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه به ۱۴ هزار و ۶۹۵ نفر در این مدت امدادرسانی شده است، گفت: دو هزار و ۴۳۳ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۳۱ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند. ۳۷ نفر نیز با توجه به اینکه دچار آسیب‌دیدگی شده بودند به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

محمودی ادامه داد: متاسفانه در این مدت سه نفر نیز جان خود را در حوادث جوی از دست دادند، جانباختگان شامل دو زن بود که در سیل فسا جان خود را از دست دادند و یک آقا نیز درپی ریزش آوار در منوجان جان خود را از دست داد.

محمودی با بیان اینکه آماده‌باش امدادگران برای مواجهه با حوادث جوی همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر از آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث جوی برخوردارند، لازم است مردم نیز به توصیه‌ها توجه کرده و از صعود به ارتفاعات در هنگام بارش برف و نیز ترددهای غیرضروری به خصوص رانندگی در جاده‌های برفگیر پرهیز کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین