|
| کد مطلب: ۹۳۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد

زلزله ۷.۶ ریشتری در اندونزی + ویدئو

زلزله ۷.۶ ریشتری منطقه شرقی اندونزی را لرزاند و ساکنان ناحیه شمالی استرالیا هم اعلام کردند که این زمین لرزه را احساس کردند.

زلزله ۷.۶ ریشتری در اندونزی + ویدئو
منبع: فارس |

وقوع یک زلزله شدید در اندونزی ضمن اعلام هشدار درباره وقوع سونامی باعث تخریب برخی منازل و ساختمان‌ها شده است.

منابع رسانه‌ای بین‌المللی خبر دادند که زلزله‌ای به شدت ۷.۶ ریشتر یک جزیره در شرق اندونزی را به لرزه درآورد و در یک روستا برخی منازل و ساختمان‌ها را تخریب کرده است.

طبق گزارش «آسوشیتدپرس»، زلزله ۷.۶ ریشتری در شرق اندونزی به طور وسیعی در مناطق شمالی استرالیا هم احساس شده است.

گفته می‌شود که در جزایر «تانیمبار» اندونزی، دو ساختمان مدرسه و ۱۵ منزل مسکونی آسیب دیدند که یکی از منازل به شدت تخریب شده است و طبق گزارش‌ها، فقط یک نفر زخمی شده است.

«عبدول موهاری» سخنگوی آژانس ملی مقابله با بحران اندونزی اعلام کرد: «ساکنان محلی به مدت سه تا پنج ثانیه لرزش شدیدی را احساس کردند. زلزله زمین را لرزاند، وحشت ایجاد شد و ساکنان خانه‌های خود را ترک کردند».

کانون زمین لرزه ۷.۶ ریشتری، دریای باندا در استان مالوکو بود که بر اساس داده‌های سال ۲۰۲۱، حدود ۱۲۷۰۰۰ نفر جمعیت دارد. این زلزله در چند استان دیگر اندونزی و همچنین مناطق شمالی استرالیا از قبیل شهر «داروین» هم احساس شد.

آژانس هواشناسی، اقلیم‌شناسی و ژئوفیزیک اندونزی دقایقی بعد از این زلزله، هشدار وقوع سونامی صادر کرد اما بعد از گذشت سه ساعت، هشدار سونامی برداشته شد.

بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری آمریکا، کانون زلزله ۷.۶ ریشتری در اندونزی در عمق ۱۰۵ کیلومتری زمین قرار داشت.

وقوع زلزله در اندونزی سابقه طولانی دارد و این کشور طی سال‌های گذشته برخی زمین‌لرزه‌های مرگبار را شاهد بوده است. این کشور روی «حلقه آتش» در اقیانوس آرام قرار دارد؛ جایی که بیشتر زمین‌لرزه‌ها و فوران‌های آتشفشانی جهان رخ می‌دهد.

ارسال نظر

پربازدیدترین