|
| کد مطلب: ۹۲۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد

جزییات قتل ناموسی 16 ساله توسط پدر و دایی اش

روزنامه اعتماد در گزارشی ، قتل دختر16ساله توسط پدر و دایی اش را بررسی کرده است.

جزییات قتل ناموسی 16 ساله توسط پدر و دایی اش
منبع: اعتماد |

در این گزارش آمده است:

شنبه 10 دی ماه سال جاری در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دختر 16 ساله‌ای به دلیل ارتباط با جنس مخالف در فضای مجازی به دست پدر و دایی خود به قتل رسید؛ آن هم به خاطر آنچه «ناموس یا خانواده» نامیده می‌شود. سرهنگ هادی افراسیابی در تشریح این خبر عنوان کرد: «در تحقیقات کارآگاهان از مادر مقتول مشخص شد که از مدتی پیش او به ارتباط دخترش با مردی غریبه در فضای مجازی پی برده و هنگامی که متوجه شده است دخترش قصد فرار از خانه را دارد موضوع را با پدر و دایی او در میان گذاشته است. آنها نیز پس از پی بردن به این موضوع بلافاصله به خانه آمده و پس از مشاجره با دختر اقدام به ضرب و شتم او کردند تا جایی که دخترشان بیهوش و پس از تماس با نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد اما این دختر در بیمارستان جانش را از دست داد. پس از انتقال جسد متوفی به سردخانه با دستور مقام قضایی متهمان بازداشت و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.»

اظهارات  برخی اهالی خمین

اولی در پاسخ به سوالاتم: «خبر را شنیدم. چه بگویم. وقتی یکی را می‌کُشند، هزار تا انگ هم به او می‌زنند. آن‌طورکه در شهر پیچیده مادر این دختر می‌فهمد که قصد فرار از خانه را دارد با دایی و پدر دختر تماس می‌گیرد و این اتفاق می‌افتد. ما شنیدیم که این دختر با یک مرد سن بالا در اینستاگرام آشنا شده بود.»

دومی: «ما مرکز شهر خمین هستیم و در بازار کار می‌کنیم ولی تا الان این خبری که شما می‌گویید را نشنیدیم اما حدود یک ماه پیش یک دختر 16 ساله در همسایگی ما خودش را داخل اتاقش حلق‌آویز کرد. این دختر همان نیست که خودش را حلق‌آویز کرد؟»

سومی: نام خانوادگی دختر را می‌گوید ولی بنا به دلایلی نام خانوادگی آنها منتشر نمی‌شود. او در ادامه توضیح می‌دهد: «اینها از طایفه بختیاری و لر هستند. این مسائل برای‌شان مهم است و روی ناموس حساس هستند. به شما هم پیشنهاد می‌کنم با احتیاط این موضوع را پیگیری کنید تا مبادا برای‌تان دردسر شود.»

چهارمی: «ما شنیدیم پدر و دایی دختر با گوشت‌کوب به سر او ضربه زدند و دختر از حال رفته است. بعد هم او را به بیمارستان رساندند اما دختر همان جا جانش را از دست داده است. زن، زندگی و آزادی در خمین معنا ندارد. چون شهر ما بسیار سنتی است. حالا مشخص نیست آن مرد چه کسی بوده و در کجا ساکن است.»

   یکی از اقوام این دختر از روز حادثه  به «اعتماد»  می‌گوید

این مرد در پاسخ به سوالاتی که از او می‌پرسم به شرح زیر پاسخ می‌دهد.

   اسم این دختر را می‌توانید بگویید.

شرمنده، نمی‌توانم. سوالات دیگری اگر دارید جواب می‌دهم.

  این دختر مدرسه می‌رفت یا تمایلی به رفتن مدرسه نداشت؟

مدرسه می‌رفت. زمان زیادی نبود که با آن مرد آشنا شده بود.

  مقتول، خواهر یا برادری دارد؟

مقتول فرزند اول خانواده بود. خواهر که ندارد ولی دو برادر دارد. یکی از آنها 12 سال دارد و دیگری حدودا یکساله است.

  آیا خانواده این دختر مذهبی بودند؟

نه مذهبی هستند، نه آزاد. منتها خیلی سنتی‌اند چون بختیاری هستند و اصالتا از لرهای شهرستان الیگودرز، ولی ساکن شهرستان خمین بودند.

  از روز حادثه بگویید.

مادر این دختر متوجه شده بود او با یک مرد در رابطه است. گفته بود که ارتباطت را با او قطع کن وگرنه به پدرت می‌گویم. بارها هم به دخترش گفته بود که اگر این مرد تو را دوست دارد بگو بیاید خواستگاری و تا خواستگاری نیامده با هم ارتباط نداشته باشید. آن روز مجدد پسر به مقتول پیام می‌دهد. مادر دختر پیام را می‌بیند و عصبانی می‌شود، به پدر و دایی او اطلاع می‌دهد و آنها هم به خانه می‌آیند و او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و به محض اینکه دختر بیهوش می‌شود او را به بیمارستان می‌رسانند.

   یعنی اگر مادر این دختر به پدر و دایی او اطلاع نداده بود، این اتفاق نمی‌افتاد؟

بله. درست است. شاید اگر مادر او موضوع را سریع اطلاع نمی‌داد این حادثه هم اتفاق نمی‌افتاد.

  خبر مبنی بر این است که دختر قصد فرار داشته، درست است؟

وقتی پلیس به بیمارستان می‌آید و با مادر او صحبت می‌کند مادرش می‌گوید که دخترش در روز حادثه قصد فرار از خانه را داشته است.

  آیا دایی دختر با آنها زندگی می‌کرد؟ چطور شد که روز حادثه خانه آنها بود؟

نه. دایی او متاهل است و فقط آن روز خانه آنها مهمان بودند.

  دختر را به کدام بیمارستان منتقل می‌کنند؟

او را به بیمارستان امام خمینی شهرستان خمین می‌برند ولی در بیمارستان ایست قلبی می‌کند.

  من شنیدم که پدر و دایی او با گوشت‌کوب بر سر دختر کوبیدند؟ آیا این موضوع صحت دارد؟

(می‌خندد)؛ نه. این موضوع دروغ است و خرافات. ببینید، پلیس هم قرار بود مقتول را به پزشکی قانونی انتقال دهد تا کالبدشکافی صورت بگیرد. چون هنوز مشخص نشده علت مرگ به دلیل ضرب و شتم بوده یا سکته قلبی! جسد را هم تا الان تحویل ما ندادند.

   می‌خواهید بگویید در شرایط عادی هم ممکن بود این دختر سکته قلبی کند؟ مگر این دختر 16 ‌ساله سابقه بیماری قلبی یا بیماری خاصی داشت؟

نمی‌دانم ولی هیچ چیز هنوز مشخص نیست.

  هویت آن مرد مشخص شده است؟

تاکنون اصلا هویت این مرد برای ما مشخص نشده است. حتی نمی‌دانیم چه کسی است و در کجا زندگی می‌کند یا چند سال دارد. بعدا پلیس از روی پیام‌ها و ارتباط آنها متوجه شد که این فرد غریبه مقتول را به فرار از خانه تحریک می‌کرده است.

  پدر و دایی دختر بازداشت هستند یا به قید وثیقه آزاد شدند؟

نه هنوز هر دوی آنها بازداشت هستند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین