|
| کد مطلب: ۸۹۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد

قتل پاکبان مشهدی با شلیک در خلاف جهت!

عاملان یک نزاع مسلحانه هولناک که با شلیک گلوله به سمت یکدیگر، مرگ دلخراش پاکبان بی گناهی را رقم زده بودند، با دستور قاضی ویژه قتل عمد مشهد به محل وقوع جنایت هدایت شدند تا صحنه قتل را مقابل دوربین قوه قضاییه بازسازی کنند.

قتل پاکبان مشهدی با شلیک در خلاف جهت!

خراسان نوشت: عاملان یک نزاع مسلحانه هولناک که با شلیک گلوله به سمت یکدیگر، مرگ دلخراش پاکبان بی گناهی را رقم زده بودند، با دستور قاضی ویژه قتل عمد مشهد به محل وقوع جنایت هدایت شدند تا صحنه قتل را مقابل دوربین قوه قضاییه بازسازی کنند. به همین دلیل دو طرف خیابان کشمیری ۶۲ در شهرک مهرگان با نوار «ورود به صحنه جرم ممنوع» بسته شد و محیط مذکور به قرق نیرو‌های انتظامی درآمد.

طولی نکشید که دو متهم اصلی پرونده در حالی از خودرو‌های پلیس خارج شدند که دو سلاح کلت و کلاشینکف (خالی از گلوله) در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

هنگامی که مقدمات بازسازی صحنه جنایت از سوی کارآگاهان اداره جنایی فراهم شد، متهمان با اشاره قاضی دکتر صادق صفری مقابل دوربین قوه قضاییه ایستادند تا به صورت عملی و عینی صحنه جنایت را به تصویر بکشند.

پس از تفهیم اتهام ارتکاب قتل عمدی از سوی قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و تاکید بر این که متهمان مواظب اظهارات خود باشند و حقیقت ماجرا را بیان کنند، البته (هادی – ص) (یکی از متهمان) در حضور مقام قضایی گفت: اختلاف ما بر سر یک ملک بود که از مدتی قبل با هم درگیری داشتیم. روز قبل از حادثه نیز با «علی – ک» به نزاع پرداختیم به طوری که کار به کتک کاری کشید، اما منزل خانواده «علی- ک» طوری بود که ما باید از مقابل منزل آن‌ها در خیابان کشمیری عبور می‌کردیم با اتفاقی هم که روز قبل افتاده بود من یقین داشتم که «علی – ک» انتظار ما را می‌کشد تا انتقام روز قبل را بگیرد به همین دلیل اسلحه کلاشینکف را برداشتم تا اگر درگیری رخ داد آن‌ها را بترسانم.

وقتی سوار بر خودروی پژو پارس به مقابل منزل آن‌ها رسیدیم همین اتفاق هم افتاد او از خانه بیرون آمد و با داد و فریاد یک تیر هوایی شلیک کرد. من هم بلافاصله اسلحه را مسلح و یک گلوله به سمت دیوار شلیک کردم به طوری که به آن‌ها اصابت نکند چرا که قصدم فقط ترساندن آن‌ها بود، ولی «علی- ک» از ترس فرار کرد و در حال فرار لوله اسلحه کلت را به سمت عقب گرفته بود و به طرف ما شلیک می‌کرد که در این میان پاکبان وسط درگیری قرار گرفت و با اصابت گلوله‌هایی که شلیک می‌شد به زمین افتاد.

ما هم با دیدن این صحنه ترسیدیم و از محل گریختیم، اما خیلی زود خودم را به پلیس معرفی کردم چرا که من پاکبان را نمی‌شناختم و او بی گناه قربانی درگیری بین ما شده بود.

«علی – ک» متهم اصلی پرونده نیز پس از توصیه‌های مقام قضایی درباره بیان حقیقت ماجرا، مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت و در حالی که سلاح کلت کمری را در دست داشت به تشریح حادثه دلخراش هشتم اردیبهشت گذشته پرداخت و گفت: آن روز صبح وقتی از خانه بیرون آمدم، «هادی- ص» را سوار بر پژو پارس دیدم که مسلح بودند و به سوی من شلیک کردند. من هم که ترسیده بودم قصد داشتم از میان گلوله‌ها فرار کنم، اما در همین حال هم لوله سلاح کلت را در خلاف جهت حرکتم گرفته بودم و مدام شلیک می‌کردم تا بتوانم جای امنی پیدا کنم که ناگهان دیدم پاکبان محله روی زمین افتاده است. من قصد کشتن او را نداشتم فقط بی هدف به پشت سرم شلیک می‌کردم تا بتوانم از چنگ شلیک‌های طرف مقابل بگریزم.

این گزارش حاکی است، با پایان اعترافات متهمان در صحنه جنایت، قاضی دکتر صفری دستور انتقال آن‌ها به زندان را صادر کرد تا این پرونده جنایی مراحل دیگر دادرسی را طی کند.

سابقه خبر

ساعت ۸:۳۰ صبح روز هشتم اردیبهشت ناگهان صدای شلیک گلوله در خیابان شهید کشمیری ۶۲، سکوت صبحگاهی را شکست و درگیری میان افرادی که با یکدیگر اختلاف ملکی داشتند آغاز شد.

پاکبان ۵۵ ساله مشهدی نیز که پس از ۱۷ سال خدمت در شهرداری از یک ماه قبل در این منطقه مشغول کار بود، با مشاهده این وضعیت پا به فرار گذاشت تا از میان باران گلوله بگریزد، اما در یک لحظه هدف گلوله قرار گرفت و تیری که از سلاح کلت شلیک شده بود سر او را شکافت و گلوله دیگری نیز به پایین زانویش اصابت کرد.

لحظاتی بعد از فرار عاملان نزاع مسلحانه، امدادگران اورژانس با تماس اهالی محل از راه رسیدند و او را به مرکز درمانی انتقال دادند، اما او بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داده بود. ساعتی بعد با حضور قاضی ویژه قتل عمد و کارآگاهان اداره جنایی آگاهی، تحقیقات برای شناسایی مهاجمان آغاز شد که مدتی بعد «هادی- ص» خود را به پلیس معرفی کرد و «علی – ک» نیز با تلاش کارآگاهان به دام افتاد اگر چه «علی – ک» ابتدا سعی می‌کرد با داستان سرایی حقیقت ماجرا را انکار کند، اما در بازجویی‌های تخصصی بالاخره به شلیک با سلاح کلت اعتراف کرد، اما گفت قصد کشتن پاکبان را نداشته و او به صورت اتفاقی هدف گلوله قرار گرفته است.

ارسال نظر

پربازدیدترین