|
| کد مطلب: ۸۹۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد

سیل در امام‌زاده داوود با ۳ کشته و ۸ مفقود + تصاویر

جلسه اضطراری مدیریت بحران با حضور وزیر کشور، رئیس جمعیت هلال احمر، استاندار و شهردار تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در امامزاده داود در حال برگزاری است.

سیل در امام‌زاده داوود با ۳ کشته و ۸ مفقود + تصاویر

خبرگزاری تسنیم نوشت: بامداد امروز سیل و رانش زمین منطقه امامزاده داوود تهران را در بر گرفت. گل‌ولای به داخل امامزاده نفوذ کرده و خودروها در  زمین گیر افتاده‌اند.

 این حادثه حوالی ساعت 1:30 بامداد رخ داد که بلافاصله تیم‌های عملیاتی لازم به منطقه اعزام شدند.

هم‌اکنون نیز وزیر کشور و استاندار تهران در منطقه حضور دارند و کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز  در حال بازدید هوایی از منطقه و ارزیابی حادثه است.

در حال حاضر 23 تیم عملیاتی، 2 تیم آنست( جست‌وجو و نجات با سگ‌های زنده یاب) با استفاده از 13 خودروی کمک‌دار، 4 آمبولانس و 3 خودروی نجات مشغول خدمت‌رسانی به متاثرین و جست‌وجو مفقودین هستند.

تاکنون 8 نفر مصدوم و 2 نفر کشته‌ شده‌اند.

دستور رئیسی برای رسیدگی به سیل‌زدگان منطقه کن

رئیس‌جمهور از استاندار تهران خواست تا کلیه امکانات امدادی اعم از هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران را برای تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز تمهید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه سیل در امامزاده داوود (ع)، بسیج کند.

استاندار تهران فرمانده عملیات در سیل امام‌زاده داود (ع) شد 

با دستور دکتر وحیدی وزیر کشور محسن منصوری استاندار تهران فرمانده عملیات در حادثه سیل بخش کن و روستای امام زاده داود (ع) شد.

وزیر کشور از تمام دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی و امدادرسان در سطح ملی خواست با استاندار تهران در این خصوص همکاری کنند.

پیشنهاد طرح دوفوریتی کمک شورای شهر تهران برای جبران بخشی از خسارت‌ سیل 

احمد صادقی عضو شورای شهر تهران با اشاره به وقوع سیل در کن و امامزاده داوود اظهار کرد: به طور مستمر نحوه خدمت‌رسانی از طریق هلال احمر و سایر دستگاه رصد می‌شود.

وی همچنین به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران در این منطقه اشاره کرد و گفت: قطعاً شورای شهر تهران برای تأمین بخشی از خسارت وارد شده به محدوده کن و امامزاده داوود ورود پیدا خواهد کرد.

صادقی افزود: بنده به عنوان رئیس شورای شهرستان تهران این موضوع را در روز یکشنبه هفته بعد در صحن شورا مطرح خواهم کرد و ان‌شالله در قالب طرح دو فوریتی کمک‌ها انجام می‌شود.

سخنگوی اورژانس: هنوز تعدادی از خودروها زیر گل و لای مدفون هستند

مجتبی خالدی با اشاره به وقوع سیلاب در امامزاده داوود تهران اظهار کرد: ساعت یک و 36 دقیقه بامداد امروز وقوع سیلاب در امامزاده داوود تهران به اورژانس اعلام شد. بلافاصله اتاق بحران وزارت بهداشت فعال و رئیس سازمان اورژانس کشور فراخوان شد.

وی افزود: معاون عملیات اورژانس به همراه هفت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به امامزاده داوود اعزام شدند. در این منطقه رانش زمین اتفاق افتاده و هجوم گل و لای ناشی از سیلاب در محوطه امامزاده داوود دیده می‌شود و همچنان تعدادی از اتومبیل‌ها زیر گل و لای هستند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: اورژانس هوایی البرز در حالت آماده‌باش قرار دارد و بیمارستان‌های شهدای تجریش و حضرت رسول تهران به عنوان نزدیک‌ترین بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

بر اساس اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران تا این لحظه در این حادثه 8 نفر مصدوم و سه نفر کشته شده‌اند. 9 نفر نیز در این حادثه مصدوم شده‌اند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین