|
| کد مطلب: ۸۶۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد

۴۶درصد کشته شدگان حوادث ترافیکی در تهران موتورسیکلت‌سواران هستند

۴۶درصد کشته شدگان حوادث ترافیکی در تهران موتورسیکلت‌سواران هستند

رئیس پلیس پایتخت از شروع طرح انضباط بخشی تردد موتورسیکلت سواران در پایتخت خبر داد.
به گزارش آیند، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح انضباط بخشی تردد موتورسیکلت‌سواران از امروز صبح (شنبه ۳۰ بهمن ماه) در شهر تهران آغاز شده و پلیس پایتخت امیدوار است که با اجرای این طرح بتواند تخلفات موتورسیکلت سواران را به حداقل برساند، بیان داشت: در پایتخت 4 میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در حال تردد است که بنا بر اعلام آمار پلیس حدود ۴۶درصد کشته شدگان حوادث ترافیکی در تهران موتورسیکلت‌سواران هستند و بالغ بر ۵۰ درصد مصدومان را نیز این افراد شامل می‌شوند که آمار بالایی است.
رئیس پلیس تهران گفت: این طرح در ۱۰۰ ایستگاه اجرا و با تخلفاتی از جمله عبور از چراغ قرمز، حرکات مخاطره‌آمیز، حرکت در جهت خلاف مسیر عبور، عبور از پیاده رو، عبور از خط ویژه، تخلفات پلاک (مخدوشی، پوشش پلاک و فاقد پلاک)، حمل بارهای نامتعارف، رانندگی (موتورسیکلت سواری) بانوان و افراد فاقد گواهینامه موتورسیکلت، موتورسواران فاقد مدارک (کارت، گواهینامه و بیمه نامه) ایجاد آلودگی صوتی و صداهای ناهنجار برخورد می‌شود.
وی افزود: در ۱۰۰ نقطه از تهران تیم‌های ویژه شامل پلیس راهور، پیشگیری و یگان امداد مستقر شده‌اند و دستگاه موتورسیکلت‌سوارانی که حتی یکی از تخلفات مذکور را انجام دهند، حداقل ۱۲ ساعت توقیف می‌شود و پس از پایان ۱۲ ساعت، ضمن اخذ تعهدنامه از موتورسیکلت‌سوار متخلف، موتورسیکلتش از حالت توقیف آزاد می‌شود البته باید تمامی خلافی و جریمه‌هایی که آن موتورسیکلت دارد را پرداخت کند.
سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که در این طرح با چه تخلفاتی برخورد می‌شود، عنوان داشت: در این طرح با حرکات مخاطره‌آمیز، حرکت در مسیر مخالف عبور، عبور از پیاده‌رو، تخلفات مربوط به پلاک، عبور از خط ویژه، حمل بارهای نامتعارف و رانندگی افرادی که فاقد گواهینامه موتورسیکلت هستند برخورد می شود.
رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به اینکه در چه صورت موتورسیکلت به پارکینگ منتقل می‌شود، گفت: موتور سیکلتی که توقیف می‌شود باید جریمه‌های خود را پرداخت کند؛ این پرداخت جریمه‌ها پس از ۱۲ ساعت هم امکان‌پذیر خواهد بود همچنین اگر موتورسیکلت‌سواری پس از این ساعت برای تحویل موتورش مراجعه نکند، آن دستگاه به پارکینگ منتقل می‌شود.
رئیس پلیس پایتخت گفت: هدف از اجرای طرح موتوریار استفاده از روش جدید و به روز برای اعمال قانون، آموزش به جای جریمه مالی برای راکبان، افزایش رضایت‌مندی اجتماعی از موتورسواران و افزایش سطح بردباری موتور سواران است.
سردار رحیمی با اشاره به اینکه این طرح در پی درخواست و مطالبه مردم و مسئولان بوده است،گفت : مهمترین دلیل اجرای این طرح برای موتورسواران افزایش بردباری و شکیبایی این قشر از جامعه است زیرا بیشتر تخلفات آنان مانند عبور از خط ویژه یا چراغ قرمز به دلیل عجولانه رفتار کردن این افراد است.

ارسال نظر

پربازدیدترین