|
| کد مطلب: ۸۴۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد

تیک آبی 7 میلیاردی اینستاگرام

تیک آبی 7 میلیاردی اینستاگرام

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان گرفتن تیک آبی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد خبر داد.
به گزارش آیند، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی مدعی اخذ تیک آبی از بنده کلاهبرداری کرده است.
رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: شاکی در ادامه اظهار داشت در فضای مجازی به دنبال گرفتن تیک آبی برای صفحه اینستاگرامی بودم که صفحه‌ای را در این خصوص پیدا کردم. آن صفحه مدعی بود می‌تواند در ازای واریز مبلغی در کمترین زمان ممکن برای صفحه من تیک آبی بگیرد. در ادامه مبلغ مورد نظر را واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کرد و دیگر پاسخی دریافت نکردم.
این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و فنی فرد مذکور شناسایی و پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق حاشیه تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.
او با اشاره به اینکه متهم بیش از 7 میلیارد ریال از کاربران کلاهبرداری کرده بود، افزود: مجرم پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشت با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی به بهانه گرفتن تیک آبی در کمترین زمان اقدام به کلاهبرداری از افرادی که متقاضی دریافت آن بودند می‌کردم.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: افراد سودجو فضای مجازی را مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود می‌دانند و از ساده لوحی برخی از کاربران پلی می‌سازند برای رسیدن به مقاصد مالی نامشروع خود، شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین