|
| کد مطلب: ۸۳۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد

امنیت قطارهای مترو به اندازه هواپیما اهمیت دارد

امنیت قطارهای مترو به اندازه هواپیما اهمیت دارد

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از قابل استفاده نبودن و خطرناک بودن 700 واگن مترو خبر داده و گفت: امنیت قطار به اندازه هواپیما اهمیت دارد. چند برابر هواپیما افراد را در مترو جای می‌دهیم بنابراین راهبر قطار باید از سطح بالای سلامتی برخوردار باشد.

به گزارش آیند، علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت ایمنی مترو پایتخت گفت: ایمنی مترو شامل چند بخش است. یکی شامل ایمنی وسیله متحرک یعنی قطار و واگن‌ها است. طبیعتا اگر در دوره‌های استاندارد زمانی بدان‌ها رسیدگی نشود رو به فرسایش می‌گذارد و ضریب ایمنی به صورت نمایی افت می‌کند.

قائمی تاکید کرد: شرکت مترو تهران و شهرداری باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند و قطارها را در زمان بندی مشخص برای تعمیر و اورهال ببرند. متاسفانه در مترو اعلام کردند نزدیک 700 واگن مترو در سطح اورهال است.

به گفته او اگر بخواهند از این واگن‌ها استفاده کنند خطرناک است و اگر استفاده نکنند ضعف شدید حمل و نقلی داریم.

قائمی افزود: موضوع بعدی تامین مالی برای رفع نیاز قطعات یدکی است. لنت یکی از نیازهای اساسی است که باید در زمان مقرر تعمیر شود. اگر اتفاقی رخ دهد راهبر باید بتواند به موقع ترمز بگیرد و قطار را متوقف کند. بنابراین تامین مالی برای قطعات یدکی مهم است.

او با اشاره به زوایای دیگر افزایش ایمنی مترو گفت: سیستم‌های سیگنالینگ و کنترلی از دیگر موضوعات است و یکی از فاکتورهای اساسی است و باید به این سه بخش در برنامه‌ای جامع توجه کرد و نمی‌توان نگاه بخشی و مقطعی داشت.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه دوستان مترو به دنبال حل این موضوع هستند، افزود: گلوگاهی به نام تامین مالی وجود دارد که باید شهردار محترم تهران و مدیران مربوطه حل و فصل کنند تا ایمنی به حد استانداردهای جهانی برسد.

قائمی با اشاره به حادثه تصادف مترو در چیتگر گفت: گزارش رسمی هنوز ارائه نشده و شنیده‌های ما در جلسات است. انتظار داشتیم اگر راهبر متخلف بوده مجازات درخوری پیش بینی شود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: البته در مورد گزارش رسمی، حداقل می‌توان گفت که به دست ما نرسیده اما ممکن است در سطح داخلی شهرداری صورت گرفته باشد.

او در خصوص پایش ماموران راهبر گفت: صد در صد باید آزمایشات مختلف از راهبران صورت بگیرد و به صورت منظم مورد پایش قرار گیرند. راهبران باید به تعداد کافی باشند. امنیت قطار به اندازه هواپیما اهمیت دارد. چند برابر هواپیما افراد را در مترو جای می‌دهیم بنابراین راهبر قطار باید از سطح بالای سلامتی برخوردار باشد.

قائمی ادامه داد: سلامت جسمی، روحی و رسیدگی به معیشت اهمیت دارد. قصه‌های ناگفته بسیار است و گله ما به دورانی است که شهرداری تهران فقط از جیب خورد و به فکر جایگزینی نبود و این سرمایه‌ها مصرف می‌شوند.

عضو شورای شهر تهران افزود: فرد عاقل کسی است که به فکر آینده خود باشد.

ارسال نظر

پربازدیدترین