|
| کد مطلب: ۸۳۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد

کلاهبرداری ۷۷۰ میلیون دلاری در اینستاگرام، فیسبوک، تیک‌تاک و توییتر

کلاهبرداری ۷۷۰ میلیون دلاری در اینستاگرام، فیسبوک، تیک‌تاک و توییتر

کلاهبرداران شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ مبلغ ۷۷۰ میلیون دلار را به سرقت برده‌اند.

به گزارش آیند، بر اساس یک گزارش فنی، طبق داده‌های کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، کلاهبرداران به طور فزاینده‌ای به سوی پلتفرم‌های معروف روی آورده‌اند. کلاهبرداران در سال ۲۰۲۱ از طریق رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، تیک‌تاک و توییتر حداقل ۷۷۰ میلیون دلار را به سرقت برده‌اند.

به گزارش الیوم‌السابع، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در رابطه با کلاهبرداری در رسانه‌های اجتماعی می‌گوید، درصد کمی از مردم به دلیل احساس خجالت یا شرم چنین کلاهبرداری‌هایی را گزارش می‌کنند. همچنین در تحقیقات کمیسیون (FTC) گفته شده، ۹۵ هزار قربانی "بخش کوچکی" از این کلاهبرداری‌ها را تشکیل داده است.

به طور کلی در گزارشات سال گذشته، تنها حدود ۲۵ درصد از کلاهبرداری‌ها مربوط به پلتفرم‌های اجتماعی بوده که در پنج سال گذشته افزایش ۱۸ برابری داشته است. داده‌ها در ۱۲ ماه گذشته نشان می‌دهند، افراد ۱۸ تا ۳۹ سال دو برابر بیشتر از افراد مسن، قربانی کلاهبرداری‌ رسانه‌‌های اجتماعی شده‌اند.

کلاهبرداری از طریق ارز‌های دیجیتال

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) می‌گوید، کسانی که در سال ۲۰۲۱ گزارش از دست دادن پول خود به دلیل کلاهبرداری در رسانه‌های اجتماعی را دادند، توسط آگهی، پست یا پیام فریب خورده‌اند. این کمیسیون افزود؛ کلاهبرداران توسط ابزار‌های تبلیغاتی موجود در رسانه‌های اجتماعی کاربران را فریب داده‌اند. داده‌های کمیسیون (FTC) نشان داد که سودآورترین کلاهبرداری‌ها به مجرمانی مرتبط است که از محصولات ارز‌های دیجیتال تقلبی در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. این کمیسیون می‌گوید؛ اغلب مردم با وعده‌های بازدهی کلان به ارز‌های دیجیتال و پول می‌فرستند که در نهایت با دست خالی مواجه می‌شوند.

کلاهبرداری‌های عاشقانه

طبق داده‌ها، کلاهبرداری‌های عاشقانه دومین کلاهبرداری پردرآمد رسانه‌های اجتماعی در سال گذشته بوده است، به طوری که بیش از یک سوم افراد توسط فیسبوک و اینستاگرام قربانی شده‌اند. (FTC) می‌گوید اغلب این کلاهبرداری‌ها با درخواست دوستی شروع می‌شوند و صحبت‌های ناگریز برای درخواست پول را به دنبال خواهند داشت.

در حالی که کلاهبرداری‌های سرمایه گذاری و عاشقانه بیشترین ضرر مالی را به خود اختصاص داده‌اند، بیشترین گزارشات مربوط به قربانیانی که قصد خرید کالای تبلیغ شده را داشته‌اند، بوده است. در چنین مواردی، خریدار چیزی را سفارش می‌داد که هرگز تحویل داده نمی‌شد. همچنین کلاهبرداری‌های شوم تجارت الکترونیک، قربانیان را به سایت‌های آنلاینی که شبیه فروشگاه‌های برند طراحی شده‌بودند، هدایت می‌کرد.

نحوه جلوگیری از کلاهبرداری در رسانه‌های اجتماعی

۱. محدود کردن افرادی که پست‌ها و اطلاعات شما را در رسانه‌های اجتماعی ببینند.
۲. از اشتراک گذاری بیش از حد اطلاعات شخصی خودداری کنید.
۳. اگر به نظر می‌رسد، دوستی برای شما پیامی ارسال کرده است، برای تأیید با او تماس بگیرید.
۴. اطلاعات راجب نحوه پرداخت امن
۵. مطالعه مقالعه‌ای در Digital Trends درباره جلوگیری از مشکلات آنلاین دارد.

ارسال نظر

پربازدیدترین