|
| کد مطلب: ۸۲۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد

بارندگی در متروی تهران در روز غیربارانی

بارندگی در متروی تهران در روز غیربارانی

روزهای بارانی در برخی ایستگاه‌های مترو شاهد چکه‌کردن آب از سقف به کف ایستگاه‌ها هستیم و حالا این اتفاق در روز غیر بارانی هم می‌افتد.

به گزارش آیند، این روزها به دلیل ترافیک‌های سنگین و ممنوعیت‌های تردد و مهم‌تر از همه دسترسی راحت بسیاری از شهروندان برای تردد در سطح شهر تهران از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو استفاده می‌کنند. وسایل نقلیه‌ای که به دلیل فرسوده بودن و مشکلاتی از این قبیل، حوصله شهروندان تهرانی را سربرده چراکه هر روز یا شاهد خرابی یکی از اتوبوس‌ها یا خطوط مترو یا حداقل پله برقی‌ در ایستگاه‌های مترو هستند.

وقتی هم پیگیر مشکلات این ناوگان‌های حمل و نقل عمومی می‌شویم، مدیران آن هربار بهانه‌ای مبنی برین‌که این مشکلات از سنوات گذشته وجود داشته است می‌آورند. بهانه‌هایی نظیر نبود قطعات، فرسوده بودن ناوگان و تحریم ، که البته این موضوع تا حدی هم قابل تامل است و نمی‌توان از کنار آن به همین راحتی‌ها عبور کرد.

نبود قطعات، واژه‌ای قدیمی در ناوگان حمل و نقل عمومی

مشکلات ناشی از تحریم و نبود برخی قطعات وارداتی، به خصوص ناوگان حمل و نقل ریلی شهر تهران یا همان مترو را با چالش‌های زیادی مواجه کرده اگرچه در سال‌های اخیر بخشی از این معظلات حل شده و با بومی‌سازی قطعات، کمتر شاهد مشکلات مختلف نظیر خرابی پله برقی و… در مترو هستیم اما همچنان این دچار نقص زیرساخت هستیم.

اما موضوع جدیدی که چند روزیست نظر برخی از شهروندان را جلب خود کرده، ریزش آب از داخل یکی از لامپ‌های ایستگاه مترو نبرد در خط ۴ این سامانه حمل و نقل عمومی است. موضوعی که البته در روزهای بارانی، بیشتر شاهد آن بوده‌ایم. در برخی از ایستگاه‌ها حین بارش نزولات آسمانی، یا آب از وسط ریل قطار رد شده، یا از سقف آن مترو چکه می‌کند!

آیا تنها راه حل جلوگیری از نفوذ آب، سطل پلاستیکی است!

ریزش آب از سقف یا عبور آن از میان ریل قطار در روزهای بارانی هم نباید رخ دهد و این موضوع نشان از ضعف ساختاری ایستگاه‌های مترو دارد و حالا این که این اتفاق در یک روز آفتابی به وجود آمده، جای سوال دارد. چراکه چند روزیست در شهر تهران شاهد بارش باران و نزولات آسمانی نیستیم و دلیل این اتفاق به صورت مدام در چند روز اخیر داخل ایستگاه نبرد سوال برانگیز است.

البته این اتفاق بدون راه حل نمانده و شرکت مترو با قراردادن سطل آب در زیر آن، موضوع را حل کرده‌ و حالا باید منتطر ماند و دید که چه زمانی قرار است مسئولان مترو فکری به حال این مشکلات کنند و در روزهای بارانی نیز شاهد این اتفاقات در سطح شبکه مترو نباشیم. / آنا

ارسال نظر

پربازدیدترین