|
| کد مطلب: ۸۲۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

تخریب آب انبار 50 ساله نزدیک میدان عالی‌قاپوی تهران

تخریب آب انبار 50 ساله نزدیک میدان عالی‌قاپوی تهران

شهردار منطقه ۶ از تخریب و جمع‌آوری آب‌انباری که مشکلات ترافیکی زیادی در نزدیکی میدان عالی‌قاپو در ناحیه چهار این منطقه به وجود آورده بود، خبر داد.

به گزارش آیند، مسعود رنجبریان، شهردار منطقه 6 در تشریح این خبر گفت: آب‌انباری در خیابان گل‌ها در نزدیکی میدان عالی‌قاپو که حدود ۵۰ سال پیش ایجاد شده بود، چند روز قبل حوالی ساعت ۱۱ شب تا ۴ صبح اقدامات مربوط به جمع‌آوری آن انجام شد که رضایت شهروندان و اهالی محله را به همراه داشت.

شهردار منطقه ۶ افزود: دیوار این آب‌انبار وسط معبر قرار گرفته بود و حدود ۲۰۰ متر از این معبر را یک طرفه کرده بود که این مساله مشکلات ترافیکی عدیده‌ای را به وجود آورده بود. در پیام‌های واصله به سامانه ۱۳۷ نیز ساکنان محله، شکایاتی را مبنی بر دپوی گونی‌های زباله‌های بازیافتی و حمل آن در نیمه شب مطرح کرده بودند که باعث آزار و مزاحمت برای شهروندان شده بود و علاوه بر این خطر سقوط تیرآهن سقف این آب‌انبار نیز وجود داشت.

او تاکید کرد: بر همین اساس پس از بررسی وضعیت ملک از لحاظ مالکیت و استعلام از اداره ثبت اسناد و در جلسه با اداره املاک منطقه به این نتیجه رسیدیم که این دیوار باید تخریب و جمع‌آوری شود. همچنین شایعاتی مبنی بر متعلق بودن این زمین به یک شخص و سند داشتن آن مطرح شده بود که پس از هماهنگی با کارشناس دادگستری مشخص شد که این زمین متعلق به اداره کل شهرسازی شهر تهران است و با توجه به درخواست‌های مردمی و پیام‌های شکایت اهالی نسبت به تخریب و جمع‌آوری ملک از معبر اقدام شد.

رنجبریان با بیان اینکه زمین این آب‌انبار سند ندارد و در آرشیو منطقه نیز چنین سندی موجود نیست و حتی در اخطارهای ارائه شده کسی برای پیگیری به شهرداری منطقه مراجعه نکرد، تاکید کرد: اکثریت فضای این آب‌انبار که مساحت آن حدود ۴۰۰ متر بود، در معبر قرار گرفته بود و حتی اگر شکایتی نیز در آینده مبنی بر ادعای مالکیت توسط شخصی مطرح شود، فضای چندانی برای بارگذاری وجود ندارد.

به گفته شهردار منطقه ۶ با عنایت به وجود مشکل در تعریض خیابان، برداشتن این دیوار در طول ۲۰۰ متر باعث شد که عرض معبر از ۱۰ متر به ۲۱ متر افزایش پیدا کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین