|
| کد مطلب: ۸۲۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد

بیش از 2 میلیارد توان پرداخت پول به اخاذیم را نداشتم

بیش از 2 میلیارد توان پرداخت پول به اخاذیم را نداشتم

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از کلاهبرداری که با دسترسی به حساب کاربری اینستاگرامی یک فروشگاه مجازی، که 2 میلیارد ریال از مدیر فروشگاه اخاذی کرده بود.

به گزارش آیند، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: مالک یکی از فروشگاه‌های اینستاگرامی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری او در اینستاگرام اقدام به اخاذی از او می‌کند.

او عنوان کرد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت در حال کار کردن با تلفن همراه خود بودم که صفحه اینستاگرامم از دسترسم خارج شد و دیگر نتوانستم وارد آن شوم تا اینکه دقایقی بعد شخصی ناشناس با بنده تماس گرفت و اعلام کرد می تواند در ازای واریز وجه صفحه من را برگرداند و باتوجه به اینکه این صفحه تنها منبع درآمد خانواده بود بنده مبلغ اعلامی را برای وی واریز کردم.

این مقام سایبری دامه داد: شاکی گفت بعد از واریز وجه صفحه برگشت اما بعد از چندساعت مجددا از دسترس خارج شد و آن شخص مجددا تماس گرفت و این بار مبلغ بیشتری طلب کرد، این روند چندین بار تکرار شد و بنده هر بار به علت نیاز شدید به این صفحه مبلغ مورد نظر را واریز می‌کردم اما بعد از واریز آخرین مبلغ دیگر صفحه را برنگرداند و تقاضای مبلغ هنگفتی را داشت که توان پرداختش را نداشتم.

رئیس پلیس فتا تهران با اشاره به حمایت پلیس از کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپ‌ها، افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را بصورت ویژه آغاز کردند و با بررسی‌ها فنی و سایبری موفق شدند در کمترین زمان ممکن ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضائی متهم را در یکی از مناطق حاشیه ای تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل شد.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه متهم بیش از 2 میلیارد ریال از شاکی اخاذی کرده بود و در آخرین خواسته خود 5 میلیارد دیگر درخواست کرده بود، بیان داشت: مجرم پس از حضور در پلیس فتا با خیال اینکه ردی از خود بر جای نگذاشته است همه چیز را انکار می کرد اما پس از مشاهده ی ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کرد و پرده از نحوه اعمال مجرمانه خود برداشت.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دو مرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

ارسال نظر

پربازدیدترین