|
| کد مطلب: ۸۱۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد

۲۰ استان در ۴۸ ساعت گذشته نیازمند امداد و نجات بودند

۲۰ استان در ۴۸ ساعت گذشته نیازمند امداد و نجات بودند

امدادگران جمعیت هلال احمر در ۴۸ ساعت گذشته به ۵ هزار و ۹۰۶ هموطن محصور در برف، کولاک و آبگرفتگی در ۷۳ شهرستان درگیر شرایط نامساعد جوی، امدادرسانی کردند.

به گزارش آیند، مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در ۴۸ ساعت گذشته شرایط نامساعد جوی در ۲۷ استان کشور حاکم بود که از این تعداد، ۲۰ استان نیازمند ارائه خدمات امداد و نجات بودند. امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در ۷۳ شهرستان، ۶ شهر، ۱۵ روستا، ۲ منطقه عشایرنشین و ۶۶ محور کوهستانی عملیات‌های امداد و نجات مختلفی انجام داده‌اند.

ولی‌پور افزود: در این مدت ۱۶۴ تیم عملیاتی به استعداد ۵۲۳ امدادگر و نجاتگر توانستند ۳۹۰ خودروی گرفتار در برف و یخبندان را در محورهای کوهستانی کشور رهاسازی کنند. آن‌ها همچنین ۱۱۷ نفر را اسکان اضطراری دادند؛ ۱۳ نفر را به نقاط امن منتقل کردند و هشت هموطن را به مراکز درمانی انتقال دادند. همچنین چهار نفر به صورت سرپایی از خدمات درمانی هلال احمر استفاده کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تخلیه آب ۴۹ واحد مسکونی توسط امدادگران هلال احمر در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

ولی‌پور گفت: در این مدت ۵۱۴ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۴۷۴ کیلوگرم نایلون، ۱۰۲ بسته‌غذایی، ۶۳ بطری آب‌معدنی، ۳۹ قوطی کنسروجات، ۵ کیلوگرم خرما و ۲۴۰ بسته بیسکوییت در میان متاثرین از برف و آب‌گرفتگی قرار گرفته است.

ارسال نظر

پربازدیدترین