|
| کد مطلب: ۷۹۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد

تبلیغات جذاب و تخفیف‌های چشمگیر راه کلاهبرداری از کودکان

تبلیغات جذاب و تخفیف‌های چشمگیر راه کلاهبرداری از کودکان

رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور، نسبت به کلاهبرداری و سوءاستفاده از کودکان و نوجوانان در سایت‌های درج آگهی هشدار داد و گفت: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از عدم آگاهی‌های سایبری کودکان و نوجوانان و اشتیاق آنان برای خرید، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش آیند، سرهنگ دوم علی محمد رجبی در تشریح این خبر اظهار داشت: سایت‌های درج آگهی از جمله دیوار به دلیل ارائه خدمات رایگان، میان کاربران فضای مجازی پرطرفدار هستند و به دلیل همین امر شاهد حضور گسترده کلاهبرداران در این سایت‌ها هستیم.

او افزود: کودکان و نوجوانان نیز از جمله کاربرانی هستند که در سایت‌های درج آگهی حضور دارند و این امر احساس خطر نسبت به آسیب‌های فضای مجازی را افزایش می‌دهد زیرا کودکان و نوجوانان به دلیل شرایط سنی خاص، حساس‌ترین و آسیب‌پذیرترین گروه در جامعه هستند و کلاهبرداری از آنان علاوه بر ایجاد آسیب‌های روحی و روانی می‌تواند در آینده تبعات منفی برای خانواده‌ها و به تبع آن جامعه داشته باشد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری به ترفندهای مجرمان سایبری در این سایت‌ها اشاره کرد و گفت: مجرمان سایبری در سایت‌های واسط با هویت جعلی و با سوءاستفاده از عدم آگاهی‌های سایبری کودکان و نوجوانان و اشتیاق آنان برای خرید، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ رجبی در تشریح این موضوع گفت: کودکان و نوجوانان به منظور خرید اکانت‌ها و دستگاه‌های بازی، اغلب بدون اطلاع خانواده‌ها به سایت‌های درج آگهی مراجعه می‌کنند و کلاهبرداران نیز با تبلیغات جذاب و تخفیف‌های چشمگیر آنان را به دام خود می‌کشانند.

او افزود: عدم واگذاری دسترسی کامل اکانت بازی و عدم پاسخگویی پس از دریافت بیعانه یا وجه کامل از محتمل ترین شگردهای ارتکاب جرم این مجرمان است.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور ضمن اشاره به اثرات و آسیب‌های کلاهبرداری‌های اینترنتی از کودکان و نوجوانان از قبیل ایجاد بی اعتمادی و اضطراب در آنان؛ به خانواده ها توصیه کرد: وقت بیشتری را به فرزندان خویش اختصاص بدهند و با بالا بردن دانش و سواد سایبری، کودکان خود را در فضای مجازی همراهی کنند.

او تاکید کرد: هم‌وطنان عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار و اطلاعات سایبری و همچنین جدیدترین شگردهای مجرمانه مطلع شده و مجرمان سایبری را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

ارسال نظر

پربازدیدترین