|
| کد مطلب: ۷۸۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد

حوادث عجیب جمعه در ایران؛ از آتش سوزی انبار اسباب بازی در یزد تا انفجار گاز در اهواز

جمعه 10 دی ماه روز پر حادثه ای در کشور بود.

حوادث عجیب جمعه در ایران؛ از آتش سوزی انبار اسباب بازی در یزد تا انفجار گاز در اهواز

حریق اسباب بازی‌ها در شیراز

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: بامداد امروز یک انبار محتوی اسباب بازی در این شهر دچار حریق شد که با حضور و اقدام سریع خاموش شد.
محمدهادی قانع جمعه دهم دی در این باره به جمع خبرنگاران گفت: ساعت یک و ۳۳ دقیقه بامداد امروز یک مورد آتش سوزی گسترده در یک سوله در خیابان فرخیان ( تیموری) به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اطلاع داده شد.
او ادامه داد: محل حادثه سوله ای حدودا ۱۰۰ متری با بالکنی ۵۰ متری بود که در نبود مالک طعمه حریق شده بود.با توجه به مغازههای همجوار این سوله و مرتبط بودن سقف مغازهها با یکدیگر سریعا پنج ایستگاه آتش نشانی به همراه شش دستگاه خودروهای اطفایی سنگین و واحد سیستم تنفسی به محل اعزام شدند.
قانع اظهار کرد: زمانی که نیروها به محل رسیدند سوله کاملا شعله ور بود و بیم تخریب شدن سقف سوله و انتقال شعلهها به مغازههای مجاور وجود داشت.
او افزود: آتش نشانان عملیات را با برش دادن درب سوله آغاز کردند و مشغول عملیات شدند که در مرحله اول از سرایت آتش به مغازههای همجوار جلوگیری کردند و آتش را تحت کنترل درآوردند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با بیان اینکه مورد مصدومیت در این حادثه وجود نداشت، گفت: آتش نشانان با سه ساعت تلاش بی وقفه شعلههای آتش را به طور کامل خاموش و با نفوذ به فضای داخل ایمن سازی محل انجام شد.
قانع ادامه داد: این حادثه بر اثر سهل انگاری افراد و ایجاد آتش در مجاورت این سوله و در نتیجه نفوذ شعله‌ها به فضای داخلی سوله به وقوع پیوست و خسارت زیادی بر جای گذاشته است.

انفجار گاز در اهواز ۶ مصدوم بر جای گذاشت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از انفجار گاز در مجتمع مسکونی و مصدومیت ۶ نفر از شهروندان خبر داد.

ابراهیم قنبری اظهار کرد: ساعت ۱۱:۳۱ امروز (۱۰ دی‌ماه) با تماس تلفنی شهروندان، وقوع انفجار گاز در طبقه چهارم مجتمع مسکونی چهار طبقه هشت واحدی در فاز یک پادادشهر کوی استادان بین خیابان ۲ و سه اطلاع رسانی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، وی افزود: در پی این گزارش ستاد فرماندهی سازمان، ۶ دستگاه خودرو به همراه ۱۶ نفر از آتش‌نشانان به محل اعزام حادثه اعزام کرد.

قنبری گفت: این انفجار که بر اثر نشت گاز رخ داد باعث تخریب پنج منزل مسکونی شد که دو واحد از این تعداد به صورت کامل تخریب شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: آتش‌نشانان با انجام عملیات آواربرداری ۶ مصدوم را از زیر آوار خارج و به اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند. گروه دیگر آتش‌نشانان همزمان با ایمن‌سازی در محل حادثه ۳۶ نفر از اهالی مجتمع مسکونی را به سلامت خارج کردند.

ارسال نظر

پربازدیدترین