|
| کد مطلب: ۷۷۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد

پروتکل‌های حضور دانش‌آموزان در مدرسه مشخص شد / دز سوم را پس از 2-3 ماه بزنید

پروتکل‌های حضور دانش‌آموزان در مدرسه مشخص شد / دز سوم را پس از 2-3 ماه بزنید

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: باید در مدارس فاصله گذاری، زدن ماسک، شست و شوی مرتب دست ها، تعداد محدود دانش آموز یا دانشجو و تهویه درست و فیلترهای ضد ویروس در کلاس رعایت شود.

به گزارش آیند، حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا، در نشست خبری خود درباره درباره سویه جدید ویروس کرونا با نام امیکرون تاکید کرد: دز سوم واکسن هایی که موجود بالاتر از 60-70درصد کارایی دارد و در برابر سویه امیکرون می تواند مقاومت را بالا برده و بستری شدن افراد مبتلا به این سویه کرونا را کاهش دهد.

او افزود: کاهش گردش ویروس در جامعه با افزایش واکسیناسیون اتفاق می افتد و در پی آن جهش ها نیز کاهش می یابد. یکی از اهمیت های واکسیناسیون علاوه بر کاهش مرگ و میر و بستری شدن، فوایدی مانند کاهش گردش و جهش ویروس در جامعه می شود.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: مدارس یا مراکز آموزشی باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. فاصله گذاری، زدن ماسک، شست و شوی مرتب دست ها، تعداد محدود دانش آموز یا دانشجو و تهویه درست و فیلترهای ضد ویروس در کلاس از جمله این پروتکل هاست. اگر شرایط وجود نداشته باشد و می تواند باعث شیوع بیماری شود خطرناک است و توصیه ما این است که وزارت آموزش و پرورش به همراه اولیای مدرسه شرایط لازم را برای حضور دانش آموزان را مهیا کنند تا برای پیک های بعدی در جامعه نباشد.

جمیدرضا جماعتی در پاسخ به این سوال که در کشورهایی مثل عراق و افغانستان که اصلا پروتکل ها رعایت نمی شود چطور ابتلا یا مرگ و میر فاجعه آمیز نیست؟ تاکید کرد: در کشورها گزارشی نداریم و مرگ و میر ناشی از کرونا به عنوان بیماری ثبت نمی شود. اما در کشورهایی که آمار ارائه می کنند تست ها انجام می شود و به طور دقیق این بررسی ها صورت می گیرد. اگر در کشورهایی قدرت انجام تست را ندارند و یا ثبت نمی کنند و به مجامع بین المللی گزارش نمی کنند، به معنای نبود کرونا در این کشورها نیست.

او در پاسخ به این سوال که دز سوم را همه می توانند بزنند یا افرادی که مثلا آسترازنکا زدند باید 6 ماه منتظر بمانند؟ گفت: بالاتر از 18 سال توصیه شود که دز سوم را تزریق کنند. توصیه مجامع علمی این است که امیکرون شیوع زیادی داشته است 3 ماه بعد از دز دوم باید دز سوم تزریق شود. اگر سویه امیکرون مطرح باشد می شود دز سوم امیکرون را زودتر هم زد.

ارسال نظر

پربازدیدترین