|
| کد مطلب: ۷۴۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد

سرقت در تهران نسبت به کل کشور وضعیت قابل قبول‌تری دارد / معتادان متجاهر کف خیابان رها باشند آمار سرقت افزایش می‌یابد

سرقت در تهران نسبت به کل کشور وضعیت قابل قبول‌تری دارد / معتادان متجاهر کف خیابان رها باشند آمار سرقت افزایش می‌یابد

ئیس پلیس تهران گفت: سرقت در تهران بزرگ نسبت به کل کشور وضعیت قابل قبول‌تری دارد. از ابتدای سال تاکنون 2درصد افزایش وقوع و 2 درصد افزایش کشف در تهران داشتیم.

به گزارش آیند، سردار حسین رحیمی در حاشیه کمیسیون مقابله با سرقت، با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای امنیت کشور مقرراست کمیسیون مقابله با سرقت هر فصل یک بار به ریاست استاندار ومسئولان مرتبط با این موضوع برگزار شود، بیان داشت: هر چند سرقت در تهران بزرگ نسبت به کل کشور وضعیت قابل قبول تری را دارد و ما از ابتدای سال تا کنون سرجمع حدود 2 درصد افزایش وقوع و 2 درصد افزایش کشف داشتیم و ضمن اینکه در وقوع جزو آخرین استان‌ها هستیم در حقیقت در حوزه کشف جز استان‌های برتر هستیم، اما این ما را قانع نمی‌کند.

او افزود: ما از استاندار درخواست کردیم به همراه جمع زیادی از مدیران استانی که نقش دارند در بحث مقابله با سرقت در این جلسه حضور پیدا کنند که این جلسه بسیار خوب برگزار شد و تصمیمات زیادی که بخشی بر عهده نیروی انتظامی و بخشی به عهده سایر دستگاه‌ها است در بحث مقابله و مبارزه با سرقت اتخاذ شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه امیدواریم این جلسه باعث شود وضعیت قابل قبولی را در بحث مقابله با سرقت در استان داشته باشیم، عنوان داشت: در این جلسه دستگاه قضایی پذیرفت همکاری‌های خوبی در بحث تشدید مجازات سارقان و مجرمان داشته باشند شهرداری تهران پذیرفت کمک‌های خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد نگاه و سرعت خاصی در بحث احداث کلانتری‌های جدید داشته باشیم که در بحث ارتقا امنیت تاثیر بسزایی خواهد داشت،افزود:جمع بندی و پیشنهاد ما بر این بود دستگاه‌های مختلف کمک بیشتری بکنند در بحث ارتقا امنیت همراهی بیشتری کنند و پلیس با همه قدرت آمادگی کامل را دارد که برخورد قاطعانه ای با مجرمان داشته باشد و با جدیت طرح‌های مختلف رعد، کاشف، ظفر، ساعقه انجام دهد و کنترل مراکزی که اموال سرقتی را به فروش می‌رسانند بطور ویژه در دستور قرار دهد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: بحث مقابله با سرقت گوشی همراه با تشکیل قرارگاهی در پلیس آگاهی تهران بزرگ هم به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سردا رحیمی با تاکید بر موضوع پیشگیری و لزوم همراهی و هم افزایی سایر دستگاه‌ها بیان داشت: اساسی ترین موضوع در این جلسه بحث پیشگیری و ادای سهم سایر دستگاه‌ها بود و سایر دستگاهها به کمک و یاری نیروی انتظامی بیایند.

استان تهران به گواهی آمار و ارقام جز امن ترین استان‌های کشور است

استاندار تهران محسن منصوری با تشکر از سردار رحیمی که با تلاش، جدیت و مجاهدت پیگیر تحقق امنیت در شهر تهران هستند، بیان داشت:به فضل خداوند امروز شهر تهران و استان تهران به گواهی آمار و ارقام جز امن ترین استان‌های کشور است و علیرغم مشکلات موجود ( مسایل اقتصادی و معضل کرونا) در مباحثی مثل سرقت براساس آمار پلیس به خوبی توانسته است امنیت را برقرار و مدیریت کنند.

وی افزود: کمیسیون مقابله با سرقت با حضور همه دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط با موضوع برگزار شد تصمیماتی گرفته شد که با موضوع سرقت مقابله جدی شود

استاندار تهران عنوان داشت: از همه دستگاه‌ها خواسته شد مصوبات کمیسیون‌ها و کارگروه‌های قبلی مجددا بازخوانی و جدی پیگیری که شاهد اثرگذاری و تحقق این مصوبات باشیم.

وی افزود: در موضوع برقراری و تحقق احساس امنیت متناسب با وجود این امنیت مقرر شد از اصحاب رسانه و صدا و سیما کمک جدی بگیریم و طرح‌های مختلف و موثر پلیس پایتخت با شدت و جدیت بیشتر عملیاتی شود.

منصوری گفت: بعضی از مسائل ارتباط مستقیمی با موضوع سرقت دارد مثل مساله معتادین متجاهر که ارتباط مستقیمی با این موضوع دارد. معتاد متجاهر اگر کف خیابان و رها باشد سرقت را بالا می‌برد و آمار سرقت را به شدت بالا می‌برد که در این جلسه تاکید شد دستگاه‌های مرتبط مثل شهرداری به کمک سایر دستگاه‌ها زمینه اجرای این طرح را فراهم نمایند و در اسرع وقت، موضوع جمع آوری معتادان متجاهر را در سطح استان تهران دنبال کنیم.

استاندار تهران عنوان داشت: برخی تصمیمات و تدابیر مشارکت عموم مردم را می‌طلبد مثلا طرح نگهبان محله از طرح‌های بسیار کارآمدی است که ما باید در سطح استان تهران و محلات آن دنبال کنیم از عزیزان دستگاه‌های مرتبط درخواست کردیم موضوع نگهبان محله را به صورت آزمایشی در تعدادی از مناطق که قابلیت اجرا دارد توسط ظرفیت‌های مردمی اجرا کنند این طرح برقراری امنیت و انضباط اجتماعی در سطح محلات است .

وی افزود: تاکید جدی داشتیم به خودروسازان که نقاط آسیب و مسائلی که بعضا از گذشته به کرات تذکر داده شده بود را اصلاح کنند گزارش نمایندگان سایپا و ایران خودرو حاکی از این بود که بعضی از نقاط ضعف را که مسیر سرقت را برای خیلی از مجرمان تسهیل می‌کردند اصلاح کردند ولی بعضی از آن‌ها نیاز به تقویت داشت قرار شد با مجموعه پلیس آگاهی کارگروه تخصصی تشکیل و نواقص باقی مانده را مرتفع نمایند.

ارسال نظر

پربازدیدترین