|
| کد مطلب: ۱۱۹۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد

سارقان سریالی، یخچال مالباخته‌ها را خالی می‌کردند!

دو پسرعموی خلافکار که با تشکیل باندی دست به سرقت‌های سریالی می‌زدند در جریان سرقت‌ها علاوه بر دزدیدن اموال باارزش، خوراکی‌های مالباخته‌ها را با خود می‌بردند.

سارقان سریالی، یخچال مالباخته‌ها را خالی می‌کردند!

چندی قبل به مأموران پلیس تهران خبر رسید سارقانی به خانه‌ای در یکی از خیابان‌های شمال غربی تهران دستبرد زده و پس از سرقت اموال صاحبخانه از محل گریخته‌اند.

با طرح این شکایت، تیمی از مأموران پلیس به دستور قاضی مصطفی تقی‌زاده، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند.

مأموران پلیس در همان ابتدای تحقیقات با شکایت‌های سریالی روبه‌رو شدند. بررسی دوربین‌های مداربسته نشان داد سارقان در گروه‌های سه یا چهار نفره به خانه‌هایی دستبرد می‌زنند که صاحبان آن‌ها یا در میهمانی یا در مسافرت هستند. همچنین مشخص شد سارقان در تمامی سرقت‌ها، خوراکی‌های داخل یخچال و فریزر را هم سرقت می‌کنند.

دستگیری سارقان

در حالی که هر روز به تعداد شاکیان افزوده می‌شد، مأموران پلیس از دستگیری سارقان خانه‌ای در خیابان‌های غربی تهران باخبر شدند. مأموران دریافتند سارقان دستگیر شده اعضای همان باندی هستند که علاوه بر سرقت پول و طلا، خوراکی‌های خانه را هم سرقت می‌کنند. همچنین مشخص شد سارقان در آخرین سرقت با صاحبخانه روبه‌رو می‌شوند و فرار می‌کنند که صاحبخانه مشخصات خودروی آن‌ها را به پلیس اعلام می‌کند و مأموران هم با اجرای طرح مهار، سارقان را به دام می‌اندازند. متهمان پس از دستگیری به دادسرای ویژه سرقت منتقل شدند و در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند.

گفتگو با سردسته باند

فرزاد سابقه داری؟

بله، من و پسرعمویم هر دو سابقه داریم و در زندان هم تصمیم گرفتیم پس از آزادی باند سرقت تشکیل دهیم.

درباره شگرد سرقت‌تان توضیح بده؟

ما پنج عضو باند، همشهری هستیم و خانه‌ای در حوالی تهران اجاره کرده بودیم وشب‌ها برای سرقت به تهران می‌آمدیم. هر خانه‌ای که برقش برای مدت طولانی خاموش یا روشن بود، متوجه می‌شدیم صاحبخانه نیست. فرقی نمی‌کرد طبقه چندم باشد. البته اگر طبقه اول بود برایمان بهتر بود. قفل در را تخریب می‌کردیم و وارد خانه می‌شدیم. گاهی در یک ساختمان به چند خانه دستبرد می‌زدیم.

عجیب است در همه سرقت‌ها شما مواد خوراکی هم سرقت می‌کردید؟

بله، چون الان مواد خوراکی هم باارزش هستند. از طرفی افراد پولدار مواد خوراکی گرانقیمتی در خانه‌شان نگهداری می‌کردند. معمولاً یکی از ما اول به سراغ یخچال و فریزر می‌رفت و تمام خوراکی‌ها مثل گوشت، مرغ، میگو و هرچه بود را خالی می‌کرد و داخل کیسه می‌ریخت. دو نفر دیگرمان هم به سراغ گاوصندوق می‌رفتیم.

شده بود که از خانه‌ای فقط مواد خوراکی سرقت کنید؟

بله. مثلاً در خانه‌ای موفق به سرقت از گاوصندوق نشدیم و فقط مواد خوراکی را سرقت کردیم.

مواد خوراکی را چه کار می‌کردید؟

معمولاً به خانه می‌بردیم و با آن غذا درست می‌کردیم و گاهی هم به افراد بی خانمان و کارتن‌خواب‌ها می‌دادیم.

ارسال نظر

پربازدیدترین