|
| کد مطلب: ۱۱۹۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد

شرق تا غرب درگیر موج گرمای بی‌سابقه و آتش‌سوزی جنگلی!

گزارش‌های رسانه‌ای مرتبا از ثبت رکوردهای بالای دما در کشورهای مختلف جهان و چندین آتش سوزی جنگلی از جمله در کشورهای اسپانیا، ترکیه و آمریکا به دلیل گرمای شدید منتشر می‌کنند.

شرق تا غرب درگیر موج گرمای بی‌سابقه و آتش‌سوزی جنگلی!
منبع: مهر |

موج گرمای بی سابقه و خشکسالی در سرتاسر دنیا از جمله قاره سبز، آمریکا و اخیراً در ترکیه همچنان می‌تازد و مشکلات و چالش‌های بیشتری را برای ساکنان مناطق جنگلی ایجاد می‌کند.

به گزارش وبگاه «روسیا الیوم»، در ادامه موج گرمای بی‌سابقه در سرتاسر دنیا، آتش‌سوزی گسترده مناطق جنگلی در «سوگوکولوک» استان «هاتای» ترکیه باعث تخلیه ساکنان این مناطق شد.

برپایه این گزارش، علت دقیق آغاز این آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده است اما گرمای شدید هوا در روزهای اخیر در این منطقه به عنوان یکی از عوامل اصلی آغاز این آتش‌سوزی برشمرده می‌شود.

اداره منطقه‌ای جنگلداری تیم‌هایی را برای مبارزه با این آتش‌سوزی در حال گسترش بسیج کرده و در تلاش برای فرونشاندن شعله‌های آتش در حال گسترش، واحدهای هوایی و زمینی اطفای حریق به منطقه اعزام شدند.

در همین راستا، گرمای کم‌سابقه مردم بخش‌های مختلف جهان را با مشکلاتی مواجه کرده و در اسپانیا هزاران نفر منازل خود را تخلیه و ایتالیا، یونان و ژاپن نیز هشدار گرمازدگی صادر کردند.

در قاره سبز نیز به نقل از «خبرگزاری فرانسه»، مقامات «آتن» پایتخت یونان با رسیدن دمای هوا به ۴۱ درجه سانتیگراد، «آکروپولیس» را بستند، در ۱۵ شهر در ایتالیا از جمله «رم»، «بولونیا» و «فلورانس» نیز هشدار گرما صادر شد. پیش بینی می‌شود دمای رم روز سه شنبه به ۴۲ درجه سانتیگراد برسد. به مردم توصیه شده بین ساعت ۱۱ صبح تا ۶ بعد از ظهر از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنند.

از سوی دیگر، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» از آتش سوزی در «لاپالما» در «جزایر قناری» در اسپانیا گزارش داد؛ این آتش سوزی موجب شده که بیش از ۴۰۰۰ نفر از ساکنان این منطقه منازل خود را تخلیه کنند.

در خبری مرتبط، در شرق جهان نیز ژاپن روز یکشنبه هشدار گرمازدگی برای ده‌ها میلیون نفر صادر کرد. دمای تقریباً بی سابقه مناطقی از این کشور را تحت تأثیر قرار داده است. دما در برخی نقاط از جمله «توکیو» پایتخت ژاپن نزدیک به ۴۰ درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

در غرب جهان نیز، مقامات آمریکایی نیز هشدارهای مربوط به گرمای شدید را صادر کرده که بیش از ۱۰۰ میلیون نفر، یک سوم جمعیت این کشور را پوشش می‌دهد و دمای هوا در بخش‌هایی ازایالت‌های «کالیفرنیا»، «نوادا» و «آریزونا» به ۴۸.۸ درجه سانتی گراد رسیده است. در همین ارتباط، موج آتش سوزی بخش‌هایی از جنوب شرق «لس‌آنجلس» را در نوردیده است.

به گفته مقامات سازمان جنگلداری و حفاظت از آتش سوزی کالیفرنیا، به دلیل این آتش سوزی‌ها از ساکنان نزدیک به یک هزار خانه خواسته شده است خانه‌های خود را ترک کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین