|
| کد مطلب: ۱۱۷۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد

میلیاردری که به خاطر «تایتانیک» ناپدید شد/ «هاردینگ» دارنده فعلی سه رکورد جهانی گینس است! + عکس

جست‌وجوها برای یافتن زیردریایی «تیتان» که شامل پنچ سرنشین، از جمله یک میلیاردر انگلیسی است، همچنان ادامه دارد.

میلیاردری که به خاطر «تایتانیک» ناپدید شد/ «هاردینگ» دارنده فعلی سه رکورد جهانی گینس است! + عکس
منبع: ايسنا |

به گزارش گاردین، زیردریایی «تیتان» که برای بازدید از لاشه کشتی غرق‌شده «تایتانیک» در اقیانوس اطلس ناپدید شده، دارای پنج سرنشین از جمله «همیش هاردینگ» ـ تاجر، خلبان، کاوشگر و گردشگر فضایی بریتانیایی است.

«هاردینگ»، رئیس شرکت هواپیماسازی خصوصی «Action Aviation» است. گفته می‌شود او یکی از متخصصان ماموریت کشتی پنج‌نفره «OceanGate» است که عصر یکشنبه در حدود ۴۳۵ مایلی جنوب سنت جانز، نیوفاندلند ناپدید شده است.

او سفرهای زیادی به قطب جنوب داشته است و در سال ۲۰۱۶ نیز «باز آلدرین» را همراهی کرد، که در سن ۸۶ سالگی مسن‌ترین فردی شد که به قطب جنوب رسید. او همچنین سال گذشته با شرکت «بلو اوریجین» متعلق به جف بزوس به فضا رفت.

«همیش هاردینگ» دارنده فعلی سه رکورد جهانی گینس است که به فعالیت او به عنوان یک ماجراجو مربوط است. در سال ۲۰۱۹، او به دلیل سریعترین دور زدن زمین از طریق هر دو قطب، مورد تمجید قرار گرفت. در سال ۲۰۲۱، او به بیشترین مسافت طی‌شده در عمق کامل اقیانوس و بیشترین مدت زمان سپری‌شده در عمق کامل اقیانوس دست یافت. او در کنار «ویکتور وسکوو» با یک زیردریایی دو نفره به پایین‌ترین نقطه در اقیانوس‌های جهان، عمیق‌ترین نقطه دراز گودال ماریانا، در عمق حدود ۱۱ کیلومتری رفتند.

گفته می‌شود «شهزاده داوود»، تاجر پاکستانی و پسرش «سلیمان داوود»، «پل ـ هنری نارژئولت»، کاشف فرانسوی و «استاکتون راش»، مدیر اجرایی و بنیانگذار کمپانی «OceanGate» دیگر سرنشینان زیردریایی ناپدیدشده «تیتان» هستند.

به اندازه ۹۶ ساعت (چهار روز) اکسیژن در زیردریایی وجود داشته که از صبح یکشنبه مورد استفاده سرنشینان قرار گرفته است. در حال حاضر هواپیماهای آمریکایی و کانادایی و همچنین کشتی‌های بزرگ در حال جست‌وجو در منطقه هستند، اما پیدا کردن این زیردریایی کار پیچیده‌ای است؛ زیرا کسی نمی‌داند زیردیایی به سطح آمده است یا نه و به همین دلیل باید هم ‌سطح و هم ‌اعماق اقیانوس جست‌وجو شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین