|
| کد مطلب: ۱۱۶۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد

کشف یک قلاده میمون از یک آرایشگاه مردانه در مشهد

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست خراسان رضوی از کشف و ضبط یک قلاده میمون «رزوس» در مشهد توسط نیروهای این یگان خبر داد.

کشف یک قلاده میمون از یک آرایشگاه مردانه در مشهد
منبع: ايسنا |

ابوالفضل شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این قلاده میمون از یک آرایشگاه مردانه در منطقه قاسم‌آباد کشف شده، افزود: طی اطلاعات واصله از دوستداران محیط‌ زیست مبنی بر نگهداری یک قلاده میمون رزوس در یک آرایشگاه مردانه، نیروهای محیط‌ زیست شهرستان مشهد با همکاری نیروهای یگان حفاظت محیط‌ زیست اداره‌کل بلافاصله به محل مراجعه کردند.

وی بیان کرد: پس از بررسی‌های اولیه و رصد اطلاعاتی صورت گرفته و تائید آن، این قلاده میمون کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه پس از تشکیل پرونده برای فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد، عنوان کرد: نگهداری، قاچاق و شکار حیات وحش تخلف بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

                              62638922                                    

وی مساحت زیستگاه‌های طبیعی و وحوش در خراسان رضوی را ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: ۲۱ درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی تحت پوشش حراستی اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست این استان است.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات‌ وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.

گونه‌های شاخص حیات وحش خراسان رضوی شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

ارسال نظر

پربازدیدترین