|
| کد مطلب: ۱۱۶۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد

ماجرای جنجالی دوقلوهای نارس در چابهار!

زنده شدن نوزاد مرده قبل از خاکسپاری در چابهار جنجالی شد، چرا که در بیمارستان گواهی فوت صادر شده بود.

ماجرای جنجالی دوقلوهای نارس در چابهار!
منبع: ایران |

شبکه بهداشت و درمان چابهار درباره مرگ نوزادان دوقلویی که در بیمارستان امام علی(ع) این شهرستان متولد شده‌اند در اطلاعیه‌ای اعلام کرده، نوزادان با رضایت پدرشان ترخیص شدند و علت مرگ نارسی شدید اندام‌های حیاتی بوده است.

 نزدیکان این نوزادان مدعی هستند قصور پزشکی رخ داده و به لحاظ قانونی پیگیر هستند.

چند روزی است که خبر فوت دوقلوهای زرآبادی در بیمارستان امام علی(ع) چابهار در فضای مجازی می‌چرخد.

عبدالرحیم سجادی‌مهر، دایی دوقلوهای فوت شده گفت: 15 خردادماه خواهر باردارم به درمانگاه زرآباد مراجعه می‌کند که بلافاصله به بیمارستان امام علی (ع) چابهار اعزام می‌شود و در آنجا دوقلویش به دنیا می‌آیند که عوامل درمانی، کودکان را در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌کنند. 17خردادماه به پدر دوقلوها می‌گویند که هر دو نوزاد فوت شده‌اند و باید به سردخانه منتقل شوند.

زنده شدن نوزاد مرده!

وی ادامه داد: پدر دوقلوها اجساد را تحویل گرفته و بدون هیچ توضیحی برگه‌ای را جلوی وی می‌گذارند که اجساد دو نوزاد به پدرشان تحویل داده شد و نوزادان فوت شده را داخل یک پارچه که با چسب بسته شده بود، تحویل می‌دهند.

دایی دوقلوها اضافه کرد: وقتی در روستای بندینی خواستیم نوزادان متوفی را به خاک بسپاریم متوجه شدیم یکی از آنها زنده است که بلافاصله با عوامل درمانگاه زرآباد تماس گرفتیم و یک دستگاه آمبولانس به روستای ما اعزام شد که نوزاد هنوز به بیمارستان چابهار نرسیده بود، فوت کرد.

وی گفت: به لحاظ قانونی پیگیر مرگ خواهر زاده‌های دوقلویم هستیم. عوامل بیمارستان الان مدعی هستند، یکی از دوقلوها را که دختر بوده به ما زنده تحویل داده‌اند و ما در جواب‌شان گفتیم اگر زنده تحویل داده‌اید پس چرا داخل ملحفه و با چسب آنها را پیچیده بودید؟

یونس نهنگی، رئیس شورای شهرستان زرآباد و عضو شورای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روزی که این اتفاق در روستای بندینی شهرستان زرآباد افتاد از معتمدین و شورای روستا با من تماس گرفتند. خانم بارداری به درمانگاه زرآباد مراجعه می‌کند که به دلیل عدم امکانات، تجهیزات و نیروی درمانی به بیمارستان چابهار منتقل می‌شود و در چابهار بعد از زایمان به دلیل نارس بودن نوزادان یکی از آنها فوت می‌کند که البته به گمان پرسنل بیمارستان هر دو نوزاد فوت کرده‌اند و روز بعد به پدر نوزادان دوقلو خبر می‌دهند که اگر می‌خواهید اجساد نوزادان را تحویل بگیرید باید زیر یک برگه را انگشت بزنید و گرنه آنها را به سردخانه بیمارستان منتقل می‌کنند که پدر نوزادان آنها را تحویل می‌گیرد و برای خاکسپاری به روستای بندینی می‌‌برد.

ارسال نظر

پربازدیدترین