|
| کد مطلب: ۱۱۰۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد

سرمازدگی ۲۴ هزار تن گردو را از بین برد!

معاون باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: ۲۷۹ هزار تن از محصولات باغی استان همدان در اثر سرمازدگی بهاره از دست رفت.

سرمازدگی ۲۴ هزار تن گردو را از بین برد!
منبع: ايسنا |

جت‌الله شهبازی با بیان اینکه ۵۴ هزار و ۷۱۹ هکتار از باغات استان همدان دچار سرمازدگی شد، اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا ۱۸ اردیبهشت امسال به دنبال سرمازدگی بهاره، ۲۷۹ هزار تن از مجصولات باغی به ارزش بیش از ۶۷ هزار میلیارد ریال از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه سطح باغات استان همدان ۸۰ هزار و ۱۶۱ هکتار است، تصریح کرد: ۵۴ هزار و ۷۱۹ هکتار از باغات استان در درصدهای مختلف از ۱۰ تا ۷۰ درصد دچار خسارت شدند.

شهبازی بیشترین خسارت سرمازدگی را در باغات گردو و انگور دانست و یادآور شد: ۲۰۴ هزار تن از محصول گردوی استان به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال و بیش از ۲۰۴ هزار و ۵۰۰ تن از محصول انگور استان از بین رفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ۶۷ هزار میلیارد ریال خسارت وارد شده به باغات استان همدان فقط ۶۰ هزار میلیارد ریال به گردو و انگور اختصاص دارد.

وی درباره بیمه باغات استان همدان نیز گفت: متأسفانه سطح باغات بیمه شده استان همدان بسیار ناچیز است و با وجود همه اقدامات ترویجی و آموزشی از سوی صندوق بیمه کشاورزی و جهادکشاورزی متأسفانه بیمه قابل توجهی در باغات استان نداشتیم.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین