|
| کد مطلب: ۱۰۹۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد

اعترافات موش‌کور بهشت زهرای تهران/ مردی که در کمین عزاداران می‌نشست!

دزد پراید‌های بهشت زهرا(س) که بعد از بردن ماشین و خالی کردن وسایل آنها، با صاحب ماشین تماس گرفته و حتی از آنها مژدگانی دریافت می‌کرد، دستگیر شد.

اعترافات موش‌کور بهشت زهرای تهران/ مردی که در کمین عزاداران می‌نشست!

تنها 29 سال سن دارد اما وقتی شروع به صحبت می‌کند گویی پیرمردی 80 ساله است که دردها و رنج‌های زندگی کمر او را خم کرده است. تخصص جوشکاری دارد اما بعد از اعتیاد به مواد مخدر و گذراندن دوران پادشاهی مصرف، به چنان فلاکتی می‌افتد که گویی توان کار کردن در او وجود ندارد.

دوران افول شروع شده و هر روز وضعیتش از روز قبل آن بدتر می‌شود تا اینکه حتی در خرید هروئین خود نیز می‌ماند پس از هر دقیقه‌ای که سپری می‌شود، عرق سرد روی پیشانی‌اش بیشتر، درد استخوان‌هایش غیر قابل تحمل‌تر و اعصابش بهم ریخته‌تر می‌شود. پس همان می‌شود که همیشه گفته‌اند آدم معتاد، خدا ندارد.

پس با آن حال خراب با در دست داشتن یک پیچ‌گوشتی، از خانه‌اش در باقرآباد، پیاده راه افتاده و به بهشت زهرا می‌رسد. سپس عزم خود را جزم کرده و اولین سرقت‌اش را که پرایدی مدل پایین است، انجام می‌دهد. اصلاً پراید را انتخاب می‌کند چرا که این ارابه مرگ که طبق آمارها، 60 درصد بیشتر از سایر ماشین‌ها، تصادف منجر به مرگ دارد در صورت حرفه‌ای بودن کم‌تر از 30 ثانیه و در صورت نابلدی در 2 دقیقه به سرقت می‌رود.

روز اول سپری می‌شود و نشئه از پولی که با سرقت به‌دست آورده شروع به فکر کردن برای آینده این کار می‌کند. وی در گفت‌وگو با «ایران» می‌گوید: «شروع به دزدیدن پراید‌ها در بهشت زهرا و شهرری کردم و چون معمولاً افراد مدارک خود را در ماشین نگه می‌دارند، شماره تماس آنها را پیدا می‌کردم و با این عنوان که ماشین شما را کنار خیابان پیدا کرده‌ام، درخواست دریافت مژدگانی می‌کردم که هر کدام آنها مبالغ 2، 3، 5 و 10 میلیون تومان برای من می‌آوردند.»

سرهنگ وحید ذاکری، رئیس پایگاه 10 پلیس آگاهی تهران در گفت‌وگو با «ایران» درباره این فرد بیان می‌کند: بعد از سرقت تعدادی پراید در بهشت زهرا، پلیس آگاهی پرونده را در اختیار گرفته و با اقدامات اطلاعاتی این فرد را دستگیر کردند.

او ادامه می‌دهد: «این دزد تاکنون به دزدیدن 30 پراید در بهشت‌زهرا و 10 پراید در شهرری اعتراف کرده است که از این 40 مورد، 10 نفر تاکنون به او مژدگانی نیز داده‌اند.

این دزد در پاسخ به این سؤال که چرا به چنین روزی افتاده‌ای پاسخ می‌دهد: بی‌پناهی، بی‌کسی، بدبختی، پدر معتاد، دوست ناباب و.... همه اینها مرا به این روز انداختند. من در زندگی محبتی ندیدم، من در زندگی عشقی ندیدم، من در زندگی اصلاً زندگی نکردم و همین مسأله نیز باعث شد تا به مواد مخدر دچار شوم. حالا هم پشیمانم و بعد از آزادی دوباره به همان کار جوشکاری برمی‌گردم.

گفتنی است طبق تحقیقات صورت گرفته علمی، اعتیاد و سرقت ماشین، ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند و حتی این مسأله را نیز آمارهای پلیس در خصوص سرقت خودرو و لوازم آن تأیید می‌کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین