|
| کد مطلب: ۱۰۹۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد

اعترافات رابین‌هود تهران/ مرد تحصیلکرده‌ای که فقط ماشین لوکس می‌دزدید!

هر ماشینی را روشن می‌کند و در چشم برهم زدنی سرقت! حتی اگر از جدید‌ترین سیستم‌های ایمنی نیز برای آن استفاده کرده باشند.

اعترافات رابین‌هود تهران/ مرد تحصیلکرده‌ای که فقط ماشین لوکس می‌دزدید!

مردی 35 ساله است که تاکنون 13 بار به زندان افتاده و حالا نیز به جرم دزدیدن 14 ماشین لوکس بنز، مزدا و... در مناطق اعیان‌نشین تهران توسط مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران دستگیر شده است.

 این دزد ماشین‌های لوکس می‌گوید:«هر ماشینی را که اراده کنم حتماً سرقت می‌کنم. برای آن ماشین‌هایی که جی‌پی‌اس دارند هم برنامه‌ریزی کرده‌ام و از آنجایی که مدرک فوق‌دیپلم مدارهای الکترونیکی دارم، دستگاهی را به قیمت 11 میلیون تومان خریداری کرده‌ام تا مکان GPS را پیدا کنم.»

او ادامه می‌دهد:«بزرگ‌ترین مشکلی که دارم این است که مصرف‌کننده مواد مخدر هستم و شاید اگر این کار را انجام نمی‌دادم هرگز دزدی نمی‌کردم چراکه وقتی مواد مصرف نمی‌کنم تنها فکر و ذکر من خانواده و فرزندانم هستند اما وقتی مواد استفاده می‌کنم، تنها فکر من دزدی و سرقت است و دیگر حوصله فرزندانم را ندارم و خشن می‌شوم. البته هرموقع ماشین‌ها را به مالخر داده و 13 یا 14 میلیون دریافت می‌کردم، پول آن همان روز خرج می‌‌شد. من طاقت دیدن بدبختی‌های مردم را ندارم و وقتی می‌دیدم صاحبخانه‌ای لوازم منزل مستأجر خود را بیرون ریخته این من بودم که با پول آن ماشین‌ها، کرایه خانه افرادی را که حتی نمی‌شناختم پرداخت می‌کردم.»

وجود مواد مخدر در زندگی هر انسانی می‌تواند عامل اصلی در نابودی زندگی او باشد. اعتیاد و اختلال مصرف مواد مخدر یک معضل بهداشتی جهانشمول بوده به طوری که در سراســر جهان و فارغ از بافت فرهنگی و جغرافیایی، آســیب‌هایی را در ابعاد «فردی»، «خانوادگی» و «اجتماعی» ایجاد کرده است و متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد افزایش مصرف مواد مخدر در داخل و حتی در کشورهای خارجی بوده‌ایم. این موضوع نیز مربوط به عوامل متعددی است که بدون شک  یکی از آنها مشکلات اقتصادی و اجتماعی است.

اعتیاد در حوزه فردی مشکلاتی را در سلامت روان، ابتلا به بیماری‌های عفونی مثل ایدز، هپاتیت B، هپاتیــت C و همچنین تجاهر و بی‌خانمانی به وجود می‌آورد. یک پله بالاتر از این مسأله در حوزه خانوادگی نیز طبق بررسی‌هایی که  صورت گرفته است، باعث  افزایش آمار ارتکاب جرم، خودکشی، مرگ‌و‌میر، طلاق، همسرآزاری، کودک‌آزاری، مشکل فرزند‌پروری، همچنین تعمیم اعتیاد به سایر اعضای خانواده و گسترش فقر و فحشا در خانواده را به دنبال دارد، کما اینکه در زمینه اجتماعی هم مشکلات متعدد خود را به همراه دارد و باعث بیکاری، تکدی‌گری، حاشیه‌نشینی، سرقت، جرم و جنایت می‌شود.

مثل سینا که در منطقه متوسط رو به بالایی متولد شده و حتی خانواده موفقی نیز دارد اما حالا سال‌ها است که بعد از مصرف مواد مخدر تبدیل به دزدی حرفه‌ای شده است که هر ماشینی را باز می‌کند.

گفت‌وگو با سارق ماشین‌های لوکس

سینا چند ساله هستی و آیا قبل از اینکه دستگیر شوی نیز سابقه داشتی؟

35 ساله و دارای یک دختر و یک پسر هستم. تاکنون 13 سال سابقه زندان رفتن دارم و گویا قرار نیست تمام شود.

اولین‌بار برای چه چیزی دستگیر شدی و چرا بعد از 13 بار توبه نمی‌کنی؟

من فوق‌دیپلم مدار الکترونیکی دارم، یک روز که کیس کامپیوتر همسایه ما خراب شده بود، وقتی خانه نبود آن را با خود بردم و درستش کردم. در این میان او به پلیس زنگ زده بود اما باز نمی‌دانستند کار چه کسی بوده است تا اینکه  وقتی کیس درست شد آن را به همسایه‌ام تحویل دادم اما او مرا به پلیس معرفی کرد و زندانی شدم.

اینکه توبه نمی‌کنم تنها دلیل آن اعتیاد است. مواد مخدر آنقدر قدرت دارد که وقتی می‌کشی دیگر به هیچ چیز جز دزدی فکر نمی‌کنی.  من حتی وقتی مصرف نمی‌کنم تنها دغدغه و فکر و ذکرم فرزندانم هستند اما به محض استفاده تنها دغدغه‌ام دزدی می‌شود.

چگونه این 14 ماشین را دزدی؟

سوار مترو می‌شدم و بعد از پیاده شدن در ایستگاه تجریش، پیاده به سمت دربند یا مناطق دیگر می‌رفتم و اگر ماشینی چشمم را می‌گرفت که با خودم می‌بردم اما اگر ماشینی هم پیدا نمی‌کردم، یک تاکسی سوار شده و دوباره به خانه‌ام برمی‌گشتم.

از این دزدی‌ها چقدر گیرت آمد؟

 قرار بود مالخر روی هر ماشین خارجی که برای او می‌برم 50 میلیون تومان به من بدهد، اما این کار را نمی‌کرد و تنها 14 میلیون می‌داد. قرار شد مابقی آن را نیز یکجا به من بدهد تا شاید اینگونه پس‌اندازی داشته باشم. آن پول‌ها هم اصلاً به دردم نخورد. یعنی وقتی صبح آن پول را می‌گرفتم به شب نرسیده تمام می‌شد.

یعنی در یک روز 14 میلیون را خرج می‌کردی؟

بله، همه پول را خرج می‌کردم. وقتی می‌دیدم در محله‌ای صاحبخانه، وسایل خانه کسی را بیرون ریخته است، پول ماشین‌دزدی را برای برگرداندن او به خانه‌اش هزینه می‌کردم.

مگر رابین‌هود بودی که از پولدار سرقت می‌کردی و به فقرا می‌دادی؟

نه، من رابین‌هود نبودم اما نمی‌توانستم درد و رنج مردم را مثل شماها ببینم و از کنار آن عبور کنم.

چه ویژگی‌ای باعث می‌شد یک ماشین را بدزدی؟

اگر ماشینی چشمم را می‌گرفت با خودم می‌بردم و برایم مهم نبود که از نظر ایمنی چه چیزهایی دارد. البته با لوازم ایمنی زمان دزدی بیشتر می‌شد، بنابراین معمولاً از خیر آنها می‌گذشتم ولی اگر بود نیز حتی در کمتر از 3 دقیقه  و به وسیله GPS  سرقت می‌کردم. با دستگاهی که یک میلیون خریداری کرده بودم، می‌توانستم مکان دقیق GPS را متوجه شوم.

البته مردم هم باید خودشان رعایت کنند. برای مثال یک‌ بار فردی ماشین روشنش را مقابل خانه گذاشت و داخل خانه رفت که این کار او 10 دقیقه بیشتر زمان برد. من هم دیرم شده بود که تصمیم گرفتم ماشین او را ببرم.

تا کی می‌خواهی ادامه بدهی؟

معلوم نیست، اما فعلاً در این پرونده که 11 ماشین پیدا شده و تنها 3 ماشین دیگر مانده است که اگر آنها را هم پس بدهم، دیگر خیالم راحت می‌شود که به کسی مدیون نیستم. از همین پایگاه 4 پلیس آگاهی هم از افرادی که ماشین‌هایشان را دزدیده‌ام، حلالیت می‌طلبم.

بنا بر این گزارش، تیمی تخصصی از پایگاه 4 پلیس آگاهی تهران وقتی با سرقت‌های سریالی ماشین‌های لوکس و مجهز به سیستم ایمنی بالا حتی جی‌پی‌اس مواجه شدند، خود را در برابر یک دزد یا باندی حرفه‌ای دیدند و با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی گسترده و مهندسی معکوس عملیاتی از مالخرهای این ماشین‌های لوکس، به دزد اصلی که از زندانیان تحصیلکرده قدیمی به حساب می‌آمد رسیدند و توانستند او را در محل قرار با خریدار ماشین‌های سرقتی به دام اندازند و پرده از راز این دزد تک‌رو بردارند.

ارسال نظر

پربازدیدترین