|
| کد مطلب: ۱۰۹۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد

دستبرد به موبایل فروشی‌ها با پلخمون!

سارق معتادی که برای شکستن شیشه ویترین موبایل فروشی ها از پلخمون (تیر و کمان کش دار) و نوعی تکه های خاص چینی شکسته استفاده می کرد، در حالی با هوشیاری عوامل انتظامی مشهد دستگیر شد که احتمال می رود با این شگرد از فروشگاه های دیگری نیز سرقت کرده باشد.

دستبرد به موبایل فروشی‌ها با پلخمون!

ساعت 4 بامداد ششم اردیبهشت، نیروهای گشت کلانتری شهرک ناجای مشهد هنگام انجام وظیفه در بولوار لادن جوانی را زیر درختان پیاده رو مشاهده کردند که به صورت نیم خیز روی زانوهایش نشسته و به ویترین یک فروشگاه تلفن همراه خیره شده بود. ماموران که به وی مشکوک شده بودند برای لحظاتی او را زیر نظر گرفتند و با دیدن پلخمونی که در دست داشت یقین پیدا کردند که او درحال فراهم آوردن مقدمات ارتکاب جرم است. بنا بر گزارش روزنامه خراسان، زمانی که افسر گشت به طرف جوان  مذکور حرکت کرد او با رها کردن پلاستیک حاوی تخمه های آفتابگردان از محل گریخت، اما چند متر آن طرف تر در حالی حلقه های قانون بر دستانش گره خورد که مامور انتظامی با چند حرکت دفاع شخصی او را زمین گیر کرد، در این هنگام بود که مشخص شد شیشه یک فروشگاه تلفن همراه شکسته شده است و جوان 38 ساله نیز پلخمون (تیر و کمان کش دار در لهجه مشهدی ها) در دست دارد. این موضوع سرنخ مهمی برای عوامل گشت انتظامی بود که بررسی ها نشان داد شیشه ویترین فروشگاه با تکه های نوعی چینی خاص شکسته شده است، بنابراین جوان پلخمون به دست در حالی به کلانتری انتقال یافت که کلاه آفتابگیر وی و ساک حاوی لباس نیز سرنخ های دیگری برای ارتکاب جرم بود.

دقایقی بعد بازجویی های تخصصی از «محمد – ف» با دستور سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری فراجا) در دایره تجسس در حالی آغاز شد که صاحب موبایل فروشی نیز توسط عوامل انتظامی در جریان تخریب شیشه ویترین فروشگاه قرار گرفت و عازم کلانتری شد. با آن که متهم مدعی بود نیروهای انتظامی او را به اشتباه دستگیر کرده اند و او فقط در آن ساعت بامداد مشغول خوردن تخمه آفتابگردان بوده است، اما تیزهوشی افسران دایره تجسس، وی را در مخمصه عجیبی انداخت چرا که آن ها با مشاهده چهره متهم، فیلمی از یک صحنه سرقت در بولوار دانشجو را به نمایش گذاشتند که نشان می داد متهم با استفاده از پلخمون، شیشه ویترین یک فروشگاه تلفن همراه دربولوار دانشجو را می شکند و همه گوشی ها را به همراه تعدادی لوازم جانبی به سرقت می برد! متهم 38 ساله که با  دیدن این فیلم دیگر نمی توانست حقیقت ماجرا را پنهان کند، ناگهان در حضور سروان سیفی (رئیس دایره تجسس کلانتری فراجا) لب به اعتراف گشود و سرقت از فروشگاه های تلفن همراه را پذیرفت. او گفت: نوعی خاص از تکه های چینی را تهیه می کردم و در اوایل بامداد که خیابان ها خلوت بود در فاصله نزدیک از ویترین قرار می گرفتم و درحالی که وانمود می کردم مشغول شکستن تخمه هستم با پلخمون تکه های چینی را به شیشه سکوریت ویترین پرتاب می کردم و در یک فرصت مناسب همه گوشی ها را درون ساک می ریختم و در حالی که نقاب کلاهم را به سرم کشیده بودم از محل متواری می شدم. این سارق معتاد که بنا به ادعای خودش روزی 20 قرص مخدردار مصرف می کند همچنین در پاسخ به سوال افسر تجسس که گوشی های سرقتی را چه کردی؟ گفت: 3 دستگاه را به یک موبایل فروشی در بولوار شهید صیاد شیرازی به مبلغ 4 میلیون تومان فروختم که یک میلیون تومان از آن را دریافت کردم.

در پی اعترافات صریح متهم و با صدور دستورهای محرمانه ای از سوی قاضی عادلی (قاضی شعبه 614 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) عملیات دستگیری مالخر تبعه خارجی و بازرسی از مخفیگاه متهم آغاز شد و عوامل تجسس در حالی تعدادی گوشی تلفن و لوازم جانبی دیگر را کشف کردند که هنوز مالکان برخی از آن ها شناسایی نشده اند.

بررسی های بیشتر در این باره با هدایت های سرهنگ فیاضی و دستورهای ویژه قضایی وارد مرحله جدیدی شده است ،چرا که احتمال می رود سارق مذکور سرقت های بیشتری با این شگرد در مشهد انجام داده باشد.

ارسال نظر

پربازدیدترین