|
| کد مطلب: ۱۰۸۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد

پاندای شعبده باز در قفس پلیس!

روزنامه خراسان نوشت: سارق ۳۰ ساله معروف به «پاندای شعبده باز» که در شهرهای مختلف کشور به حساب های بانکی مردم با شگرد بدل اندازی پای دستگاه های عابر بانک دستبرد می زد، در حالی با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد و در لابی یکی از هتل های بزرگ دستگیر شد که با وحشت آفرینی قصد فرار از چنگ قانون را داشت.

پاندای شعبده باز در قفس پلیس!

فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح جزئیات پرونده معروف به «پاندای شعبده باز» گفت: پیگیری ماجرای دستبرد به حساب های بانکی مردم که با شگردی خاص پای دستگاه های خودپرداز صورت می گرفت، از حدود ۲ سال قبل زمانی در دستور کار پلیس مشهد قرار گرفت که مال باختگان، جوانی قد کوتاه و چاق را به عنوان سارق به نیروهای انتظامی معرفی می کردند و به خاطر شگرد خاص سارق و بدل اندازی کارت های بانکی به او لقب «پاندای شعبده باز» داده بودند.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: بررسی پرونده ها بیانگر آن بود که متهم مذکور از سوی دستگاه قضایی در شهرهای خواف و تایباد نیز تحت تعقیب است بنابراین عملیات شناسایی و دستگیری وی در حالی آغاز شد که هیچ سرنخی از این متهم حرفه ای وجود نداشت. در این شرایط پرونده های دیگری نیز در هسته مرکزی شهر تشکیل شد که گزارش ها از فعالیت این سارق حیله گر حکایت می کرد. مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: با افزایش سرقت از مسافران، مجاوران و زائران در مشهد، گروه تخصصی از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ تاج بخش (رئیس پلیس آگاهی منطقه ثامن) ماموریت یافتند تا ماجرای پرونده معروف به «پاندای شعبده باز» را به طور شبانه روزی پیگیری کنند.

وی گفت: تجزیه و تحلیل های کارشناسی این پرونده نشان داد که سارق حرفه ای در کنار دستگاه های خودپرداز طعمه های خود را شناسایی می کند و سپس با حفظ رمز کارت بانکی آنان هنگام انجام امور بانکی، به بهانه های مختلف کارت بانکی طعمه ها را در یک چشم برهم زدن و با شیوه شعبده بازی عوض می کند.

سرهنگ نگهبان ادامه داد: او بلافاصله به اولین طلافروشی نزدیک در محل سرقت می رفت و پس از خرید طلا با کارت های سرقتی به خوش گذرانی در هتل های لاکچری کیش، تهران، مشهد و دیگر شهرهای کشور می پرداخت.

کلیددار امنیت مشهد با تاکید بر این که بسیاری از طعمه های وی مسافر و زائر بودند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل پرونده مذکور اهمیت ویژه ای یافت و کارآگاهان با دستورات محرمانه قضایی، عملیات دستگیری وی را آغاز کردند تا این که سرنخ هایی از حضور وی در یکی از هتل های مشهد به دست آمد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: پس از شناسایی مخفیگاه سارق معروف به «پاندای شعبده باز» عملیات پلیس با دستور قاضی صالح (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) به لابی یکی از هتل های هسته مرکزی شهر کشید و بدین ترتیب کارآگاهان در پوشش های مبدل منتظر ورود وی به هتل شدند.

سرهنگ احمد نگهبان با اشاره به وحشت آفرینی متهم هنگام دستگیری افزود: هنگامی که متهم وارد لابی هتل شد، کارآگاهان به سمت او رفتند اما وی که متوجه ماجرا شده بود با ایجاد سروصداهای وحشتناک و به قصد فرار از چنگ پلیس با شیوه وحشت آفرینی، سر خود را به شیشه های سکوریت لابی هتل می کوبید تا راهی برای گریز بیابد. با این حال ، کارآگاهان با فنون دفاع شخصی، او را زمین گیر کردند و حلقه های قانون را بر دستانش حلقه زدند.

رئیس پلیس مشهد با اشاره به این که بیش از ۲۰۰ پرونده سرقت های مشابه روی میز کارآگاهان قرار گرفته است، تصریح کرد: تاکنون ۳۰ تن از شاکیان درحالی وی را شناسایی و اعلام شکایت کرده اند که بررسی ها نشان می دهد در بسیاری از شهرهای کشور و با همین شگرد مرتکب جرم شده است.

سرهنگ نگهبان گفت: همسر متهم نیز که حکم جلب او را در دست داشت به اتهام نپرداختن نفقه از وی شکایت کرده و اکنون خواستار مجازات قانونی همسرش است.

وی به واکاوی تخصصی پرونده مذکور هم اشاره کرد و افزود: تحقیقات بیشتر بیانگر آن است که متهم مجموعه ای از کارت های بانکی سرقتی را در اختیار داشت که با تنه زدن به افراد یا به بهانه کمک برای دریافت وجه و... از دستگاه های خودپرداز بلافاصله آن را با کارت عابر بانک طعمه خود عوض می کرد و طی چند دقیقه همه موجودی حساب بانکی افراد را طلا می خرید اما هنگام فروش طلاها به یک طلافروشی دیگر فقط وجه نقد دریافت می کرد و با پول های مذکور به خوش گذرانی می پرداخت.

فرمانده باتجربه انتظامی مشهد تصریح کرد: متهم مذکور که به خاطر قیافه و تیپ ظاهری از سوی مال باختگان به «پاندا» معروف شده است، تاکنون به سرقت پای دستگاه های عابر بانک در تهران، شیراز، قم، اصفهان و... اعتراف کرده است و بررسی های تخصصی برای کشف دیگر جرایم احتمالی وی همچنان توسط کارآگاهان پلیس آگاهی منطقه ثامن مشهد ادامه دارد.

ارسال نظر

پربازدیدترین