|
| کد مطلب: ۱۰۶۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد

مرگ هولناک زن ۳۴ ساله در خوی/ خودکشی یا قتل ناموسی؟

روز جمعه ۲۵ فروردین جاری خبر به قتل رسیدن یک زن ۳۴ ساله در فضای مجازی و رسانه‌ها وایرال شد.

مرگ هولناک زن ۳۴ ساله در خوی/ خودکشی یا قتل ناموسی؟
منبع: روزنامه اعتماد |

برخی کاربران در مورد این حادثه نوشتند: «مریم.س؛ صبح جمعه در قطور خوی، توسط پدر و دو برادرش با انگیزه ناموسی موهای سرش تراشیده، شکنجه و به ‌دار آویخته شد.»

برخی خبرگزاری‌ها هم در این باره نوشتند: «یک زن جوان اهل شهرستان خوی به دلایل ناموسی توسط پدر و برادرانش مورد ضرب و شتم واقع شد. سپس او را حلق آویز و به ‌دار آویختند.»...

«احسان حافظ» دهیار روستای گیوران است. همان جایی که این زن به همراه همسرش زندگی می‌کرد. او نیز در مورد این خبر می‌گوید: «بعید می‌دانم این خانم خودکشی کرده باشد. اگر هم خودکشی کرده باشد با تهدید بوده است یعنی مجبورش کردند که خودکشی کند، ولی با توجه به شنیده‌ها و صحبت‌های امام جمعه این روستا پدر و برادرانش او را به خانه‌شان در همان منطقه الند بردند و کشتند. ماجرا هم از جایی شروع شد که این خانم یک‌سری عکس و فیلم‌های ناجور از خودش در گوشی‌اش داشت. ببخشید من خجالت می‌کشم بگویم محتوای فیلم و عکس‌ها چه بود...

فقط می‌دانم فردی که گچ‌کار بود و به خانه آنها رفت و آمد می‌کرد، مقصر است. این فرد در خانه آنها کار می‌کرد. حالا شایعه شده که می‌گویند؛ این خانم با آن گچ‌کار رابطه داشته. خدا می‌داند، ولی هرچه هست عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی این خانم منتشر شده. می‌گویند؛ یک روز این آقا عکس‌های داخل گوشی این زن را برداشته و او را تهدید کرده که عکس‌هایش را منتشر می‌کند. حالا بین‌شان چه چیزی گذشته ما نمی‌دانیم. پس از مدتی هم عکس‌ها را منتشر می‌کند.

شوهر این خانم که از اقوام‌شان هم هست وقتی ماجرا را متوجه می‌شود به دادگاه می‌رود و درخواست طلاق می‌دهد. روند طلاق طولانی است برای همین شوهر مریم از پدر و برادران او می‌خواهد تا به عنوان شاهد به گیوران بیایند و برگه‌ای که امام جمعه روستا برای طلاق آنها تنظیم کرده بود را ببینند و اگر لازم بود امضا کنند. شوهر این خانم در آن برگه نوشته بود که از حالا به بعد هیچ مسوولیتی در قبال این خانم ندارد و او را به خانه پدرش می‌فرستد. پدر و برادرانش هم عصبانی از اتفاقی که افتاده و آبروی‌شان رفته، مریم را به خانه‌شان می‌برند و او را می‌کشند. فردی هم که عکس این خانم را منتشر کرد، متواری شده است. خانواده مریم هم به خاطر اینکه از قانون بگریزند اعلام کردند؛ مریم خودکشی کرده. این زن قربانی یک‌سری رسومات شد.

ارسال نظر

پربازدیدترین