|
| کد مطلب: ۱۰۵۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد

جزئیات خودکشی خانم روانشناس از زبان خودش

یک زن روانشناس با ۲۲ سال سابقه، در بیمارستان سبلان تأمین اجتماعی اردبیل خودکشی کرد.

جزئیات خودکشی خانم روانشناس از زبان خودش
منبع: روزنامه ایران |

خودکشی مسأله‌ای است که متأسفانه این روز‌ها در فضای مجازی، تبدیل به موضوعی داغ شده است که در آخرین مورد متأسفانه شاهد مرگ کیومرث پوراحمد کارگردان با سابقه ایرانی بودیم. مسأله خودکشی از نگاه روانشناسان پدیده‌ای چند عاملی بوده که شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، روانشناختی و... روی آن تأثیرگذار است و اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که یک کارشناس ارشد روانشناس بالینی چهارشنبه ۱۶ فروردین در شهر اردبیل به دلیل فشار‌های محل کار و جابه جا شدن در پست دیگری، دست به این کار می‌زند.

کسی که باید خود در بیمارستان سبلان تأمین اجتماعی اردبیل با مشاوره‌هایش حتی در کاهش آمار خودکشی کمک کند به جایی می‌رسد که با خوردن تعداد زیادی قرص فشار خون، اقدام به خودکشی می‌کند. البته طبق آمار‌های منتشر شده از سوی پزشکی قانونی و منابع جهانی در ۲۰ سال اخیر روند خودکشی افزایشی بوده است و از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۶ نفر در ایران خودکشی می‌کنند، البته ناگفته نماند که میانگین نرخ خودکشی در جهان از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۰ نفر بوده است، ولی نباید شرایط بحرانی آن زن را حتی اگر شغل و رشته او مربوط به روانشناسی است نادیده گرفت و درد‌ها و رنج‌هایش را فراموش کرد.

جاویدنیا کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در بیمارستان سبلان تأمین اجتماعی در اردبیل درباره تصمیم خود به خودکشی می‌گوید: ۲۲ سال است که در بیمارستان به عنوان مددکار مشغول به کار هستم و داستان از آنجا شروع شد که از بازرسی درباره یکی از مسئولان بیمارستان آمده بودند که وقتی من صحبتی کردم، منشی آن شخص به گوش فرد رسانده بود و همین مسأله باعث شد تا هرروز فشار روانی زیادی را به من وارد کنند.

او ادامه می‌دهد: آن مسئول بیمارستانی البته اولین بار نیست که اینگونه با پرسنل درمانی برخورد می‌کند و خیلی از افراد با آن فرد مشکل دارند، ولی خب همانطور که خودش می‌گوید کسی توان بیرون انداختن او را ندارد و همین چند روز قبل بود که یکی دیگر از همکارانمان می‌گفت که از دست این فرد بالاخره قرص برنج خواهد خورد.

جاویدنیا خاطرنشان می‌کند: در نهایت یک روز به من ابلاغ شد که باید اپراتور شوم و وقتی به آن‌ها گفتم که من کارشناسی ارشد دارم درصورتی که آن شغل را باید فردی دارای دیپلم قبول کند باز زیربار نرفتند تا زیربار فشار سرخم کنم. یک روز آنقدر مرا خسته کردند که تصمیم گرفتم دست به این کار بزنم. بسیاری از عوامل بیمارستان نیز از رفتار‌های این مسئول خسته هستند. این حرف‌ها را که می‌زنم نیز بدون شک برایم بد تمام خواهد شد، ولی باید همه این موضوع را بدانند تا این فرد که بدون شک سادیسم دارد کنار گذاشته شود. البته دکتر موسوی مدیر تأمین اجتماعی اردبیل قول داده است که با عوامل دخیل در این وضعیت برخورد کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین