|
| کد مطلب: ۹۳۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد

وکیل سابق اکبر طبری: از وکالت او استعفا دادم چون در نظر داشتند موکلم را اعدام کنند، اماحق او نبود

وکیل سابق اکبر طبری هفته گذشته با انصاف نیوز داشت، مدعی شد این شخص با مرخصی‌های طولانی مدت ، اکنون تقریبا آزاد و در حال ارتباط‌گیری با یاران و شرکای قدیمی خود از جمله رسول دانیال‌زاده است.

وکیل سابق اکبر طبری: از وکالت او استعفا دادم چون در نظر داشتند موکلم را اعدام کنند، اماحق او نبود
منبع: انصاف نیوز |

محمدعلی داداشی که از خلف وعده موکلش در مورد پرداخت حق‌الوکاله و دستمزدش شکایت دارد، از پذیرش اعاده قطعی دادرسی طبری در دیوان عالی کشور خبر داده است.

داداشی به پرونده سنگین اتهامات طبری اشاره کرد و گفت: یکی از معاونین قوه قضائیه در ملاقاتی به بنده گفتند آقایانی که طراح شکایت از طبری بودند، در نظر داشتند حکم اعدام برای او صادر کنند و به افکار عمومی پیام بدهند که ما با ایشان به عنوان یک پرونده فساد درون قوه قضائیه برخورد محکمی کردیم و حکم اعدام دادیم. حالا اعدام بشود یا نشود، بحث دیگری است.

وکیل سابق طبری ادامه داد: یکی از دلایلی که همان ابتدا خواستم کناره‌گیری کنم، همین بود که تشخیص دادم سمت و سوی پرونده، به سمت صدور حکم اعدام است اما چون اعدام را در نظر گرفته بودند، سراغ یک ماده قانونی، ماده ۴ تشدید مجازات رفته بودند تا بتوانند حکم اعدام را برای او بگیرند.

داداشی مسیری که ضابط در پرونده طبری رفته را اشتباه دانست و اضافه کرد: من از همان روز اول، افعال و رفتار موکل خودم را منطبق بر ماده ۴ نمی‌دانستم اما آن‌ها پرونده را منطبق بر رفتارهای متهم پیش نبرده بودند چون دارای مجازت‌های خفیف‌تر بود. می‌توانستند بگویند تحصیل مال از طریق نامشروع یا اعمال نفوذ اما چون برای این عناوین اتهامی، حکم اعدام پیش‌بینی نشده است، رفتند سراغ ماده ۴. من هم از ابتدا این خطا را تشخیص دادم و دفاع خود را بر اساس آن تنظیم کردم.

این وکیل پایه یک دادگستری با اعلام این مطلب که ایراد او به اعمال ماده ۴ پذیرفته و حکم طبری نقض شده است، گفت: ماهیتا این‌طور نیست که ایشان مجرم نباشد. به اعتقاد بنده که وکیل ایشان بودم، طبری مجرم است اما من به عنوان یک حقوق‌خوانده، نمی‌توانستم اجازه دهم در یک پرونده ملی که به جای خواهد ماند و آیندگان آن را خواهند دید،

 

ارسال نظر

پربازدیدترین