|
| کد مطلب: ۹۳۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد

10800بازداشتی فقط در اغتشاشات پاییز تهران

‌شناسایی و دستگیری عوامل اصلی آشوب‌های خیابانی و در عین حال، اغماض در مورد سیاهی لشکر‌ها و افراد ناآگاه و فریب‌خورده، نشان از موفقیت در کنترل میدانی عوامل اغتشاش دارد؛ امری که گزارش‌های رسیده از یک منبع آگاه، آن را تأیید می‌کند.

10800بازداشتی فقط در اغتشاشات پاییز تهران
منبع: جوان |

براساس این گزارش، با وجود جدیت دستگاه‌های انتظامی و امنیتی در برخورد با حوادث پاییز امسال، همزمان موضوع رفتار با رأفت اسلامی و همچنین توجیه فریب خوردگان نیز مد نظر بود که اثرات قابل توجهی در مدیریت میدانی صحنه اغتشاشات داشت.

مطابق گزارش‌ها، در مدت زمان بروز اغتشاشات اخیر در شهر تهران، در مجموع حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از آشوبگران به دست نیرو‌های بسیج، حدود ۵ هزار نفر از سوی فاتب، حدود ۲ هزار نفر توسط دستگاه امنیتی و... شناسایی و دستگیر شدند.

از این میان، حجم عمده‌ای - بیش از ۸۰ درصد- از بازداشت‌شدگان پس از انتقال به مراکز نگهداری و پس از صحبت و گفتگو، نسبت به شرایط کشور و کلان پروژه دشمن برای آشوب در ایران، پس از حضور خانواده و امضای برگه تعهدنامه آزاد شدند. در واقع این افراد کمتر از ۱۲ ساعت در این مراکز نگه داشته شدند.

همچنین با توجه به تبعاتی که تشکیل پرونده قضایی برای بازداشت‌شدگان ایجاد می‌کرد و با عنایت به توصیه رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه انتظامی امام حسن (ع) مبنی بر تفاوت نحوه برخورد با افراد مختلف حاضر در اغتشاشات، از میان بازداشت شدگان نیرو‌های بسیج تنها برای حدود ۴۰۰ نفر پرونده قضایی تشکیل شد و حدود ۳۴۰۰ نفر دیگر که بازداشت شده بودند با تعهدنامه آزاد شدند.

این رویه در سایر دستگاه‌های مرتبط با کنترل اغتشاشات نیز وجود داشت و صرفاً لیدر‌های اصلی و افراد سازمان‌دهی شده و مرتبط با سرویس‌های خارجی و گروهک‌های معاند در سیر تشکیل پرونده قرار گرفتند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین