|
| کد مطلب: ۸۹۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد

نامه سرگشاده یک حقوقدان به اژه ای درباره «مهسا امینی»

دکترمحمودصادقی حقوقدان و نماینده سابق مجلس در نامه ای سرگشاده به رئیس قوقضاییه خواستار رسیدگی به سکته یک دختر22ساله شد.

در نامه او آمده است:

جناب حجت‌الاسلام آقای محسنی اژه‌ای

رییس محترم قوه قضاییه

باسلام و عرض تسلیت بمناسبت اربعین حسینی (ع)

پیرو انتشار اخباری پیرامون بازداشت خانمی به نام مهسا امینی توسط گشت ارشاد و ابتلای او به عارضه قلبی و به کما رفتن او در محل بازداشت، که موجب نگرانی و آزردگی خاطر عامه مردم شد، مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران در اطلاعیه ای اعلام کرده: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد. بلافاصله این خانم با همکاری پلیس و اورژانس به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان و مداوا قرار دارد.»

اولا نیروی انتظامی بر اساس کدام مجوز قانونی حق بازداشت شهروندان و به تعبیر خود هدایت آنها برای توجیه و آموزش به مراکز پلیس دارد؟

ثانیا باتوجه به اقرار پلیس مبنی براینکه نامبرده هنگام بروز عارضه قلبی در اختیار یکی از بخش‌های پلیس تهران بوده، قطعا مسئولیت حفظ جان و سلامتی او با نیروی انتظامی است.

از جنابعالی به عنوان رییس قوه قضاییه، که طبق قانون اساسی موظف به پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی است، انتظار می‌رود نسبت به چنین رفتارهایی توسط ضابطان دادگستری حساسیت داشته باشید و با صدور دستور ویژه موضوع را مورد رسیدگی قرار داده و با مسئولان ذی‌ربط برخورد قانونی نموده و جهت التیام خانواده و افکار عمومی نتیجه اقدامات خود را به اطلاع عموم برسانید.

با احترام

محمود صادقی

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

 

ارسال نظر

پربازدیدترین