|
| کد مطلب: ۹۷۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد

لغو ۲ هزار پرواز در پی اعتصاب در فرودگاه‌های آلمان

همزمان با برگزاری «نشست امنیتی مونیخ» روز جمعه فعالیت در فرودگاه مونیخ، فرانکفورت و سایر فرودگاه‌های مهم در آلمان متوقف شد. این اعتصاب که به دعوت اتحادیه کارگری«وردی» برای افزایش دستمزدها انجام شد برنامه بیش از دو هزار پرواز را مختل و ۳۰۰ هزار مسافر را تحت تاثیر قرار داد.

لغو ۲ هزار پرواز در پی اعتصاب در فرودگاه‌های آلمان
منبع: ایسنا |

به گزارش وب‌سایت یورونیوز، فرودگاه‌های آلمان در حالی اعتصاب کرده‌اند که  سران بیش از ۴۰ کشور و ۶۰ وزیر در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کرده‌اند.

هر چند برخی از مسئولان فرودگاهی گفته‌اند پروازهای اورژانسی پزشکی، فنی و سایر موارد برای «کنفرانس امنیتی مونیخ» روز جمعه تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد اما به گفته یک مقام سفارت رومانی در پی این اعتصابات و لغو پروازها وزیر امور خارجه این کشور مجبور شده است برنامه خود را تغییر دهد. او به اتریش پرواز خواهد و سپس با چهار ساعت رانندگی خود را به مونیخ خواهد رساند.

این آخرین مورد از سری اعتصاباتی است که اقتصادهای بزرگ اروپایی از جمله فرانسه، بریتانیا و اسپانیا را تحت تاثیر قرار داده است. بسیاری از مردم اروپا از بالا رفتن قیمت انرژی و مواد غذایی در پی همه‌گیری کووید۱۹ و جنگ اوکراین خشمگین هستند. به گفته آن‌ها دولت و کارفرمایان حاضر نیستند به اندازه نرخ تورم دستمزدها را افزایش دهند.

طبق اعلام انجمن فرودگاه‌های «ADV»، حدود ۲۹۵ هزار مسافر پس از لغو حدود دو هزار و سیصد و چهل پرواز در فرودگاه‌های «برمن»، «دورتموند»، «فرانکفورت»، «هامبورگ»، «هانوفر»، «مونیخ»، «لایپزیک» و «اشتوتگارت» تحت تاثیر این اعتصابات قرار گرفتند.

رالف بیزل یکی از اعضای انجمن فرودگاه‌های آلمان در یک گفت‌وگوی رادیویی گفته است: «وقتی امروز صبح به ترمینال‌های فرودگاه‌ نگاه می‌کنید، بیشتر به یاد بدترین روزهای کرونا می‌افتیم و فکر نمی‌کنید این یک اعتصاب باشد.»

ارسال نظر

پربازدیدترین