|
| کد مطلب: ۹۵۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد

کاهش جهانی قیمت انرژی پاک و افزایش سرمایه‌گذاری روی آن

هزینه انرژی خورشیدی و بادی در دهه گذشته به‌ترتیب 71 و 47 درصد کاهش داشته است.

کاهش جهانی قیمت انرژی پاک و افزایش سرمایه‌گذاری روی آن
منبع: دیجیاتو |

با وجود افزایش هزینه‌های قرارداد خرید برق (PPA) در سال 2022، شرکت‌های آمریکایی تا پایان سال 20 گیگاوات انرژی پاک خریداری کرده‌اند که 4 گیگاوات بیشتر از هر سال دیگری است.

شاید حتی نکته شگفت‌انگیزتر این باشد که 35 درصد از ظرفیت قراردادی خریداری‌شده توسط شرکت‌ها، از تگزاس، ایالتی که به‌دلیل «رونق نفت» خود در اوایل قرن بیستم شناخته می‌شد، به‌دست آمده است.

جزئیات موجود در گزارش ACPA همچنین یک بار دیگر نشان می‌دهد که صنعت نفت ایالات متحده ممکن است در سال 2023 دچار تزلزل شود. پیش از این نیز Business Today در گزارش دیگری گفته بود که داده‌های صنعت از کاهش تقاضا برای سوخت‌های فسیلی در سراسر کشور خبر می‌دهند.

به‌نظر می‌رسد شرکت‌های آمریکایی با این واقعیت کنار آمده‌اند که انر‌ژی پاک یک سرمایه‌گذاری ضروری، هرچند بلند‌مدت است. تاکنون قرارداد مربوط به 77.4 گیگاوات (GW) انرژی پاک توسط بیش از 300 شرکت بسته شده که برای تأمین انرژی 1000 مرکز داده یا 18 میلیون خانه کافی است.

با وجود این سرمایه‌گذاری بزرگ، هنوز بیش از نیمی از این انر‌ژی قابل‌استفاده نشده. بااین‌حال، سخنگوی ACPA به CNBC گفته است که انتظار می‌رود این کار را «در سه سال آینده» انجام دهد.

ارسال نظر

پربازدیدترین