|
| کد مطلب: ۹۴۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد

روسیه: بایدن تا زمانی که تضمین امنیت خود را از ما دریافت نکرد به اوکراین نرفت

شورای امنیت روسیه در بیانیه خود گفت: «بایدن پس از اینکه وعده ما در مورد امنیت خود را به دست‌آورد، به کی یف تعهد تسلیحات داد» و افزود که بایدن تا زمانی که تضمینی برای امنیت خود نگرفته بود به کی یف نرفت.

منبع: آریا |

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، موفق شد از طریق یک سفر دشوار و چند ساعته قطار که به دلیل نگرانی های امنیتی توسط کاخ سفید محاصره شده بود، مخفیانه وارد کیف، پایتخت اوکراین شود.

رویترز گزارش داد که در جریان سفر بایدن به کیف برای گفتگو با همتای اوکراینی خود ولودیمیر زلنسکی، آژیرها در سراسر پایتخت اوکراین به صدا درآمد، اما هیچ گزارشی مبنی بر حمله موشکی یا هوایی روسیه وجود نداشت.
بایدن پیش از این قرار بود صبح روز سه‌شنبه برای یک سفر دو روزه به طور علنی وارد ورشو، پایتخت لهستان شود و مقامات آمریکایی بارها این موضوع را تکذیب کرده‌اند که در زمانی که رئیس‌جمهور در لهستان است، برنامه‌های دیگری درباره سفر به اوکراین وجود دارد. .

برای افزودن به ابهام یکشنبه شب، کاخ سفید یک برنامه عمومی برای دوشنبه منتشر کرد که نشان می‌داد بایدن هنوز در واشینگتن است و عصر به ورشو می‌رود، در حالی که در واقع در راه بود.

 

سفر بایدن به اوکراین به عنوان یک منطقه جنگی فعال بدون حضور نیروهای آمریکایی در زمین برای کمک به محافظت از رئیس جمهور میهمان نادر است،

بایدن در آن سوی مرز لهستان سوار قطاری شد که معمولاً بیش از هفت ساعت به کیف می رسد، اما امن تلقی می شود، همان مسیری که کارکنان دولت او مانند آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور دنبال می کنند.

بایدن در این سفر سخنرانی کرد و از شجاعت اوکراین در طول جنگ تمجید کرد و خاطرنشان کرد که در زمانی که معاون رئیس جمهور بوده است، شش بار از کیف بازدید کرده است. او گفت: "می دانستم که برمی گردم."

کاخ سفید اعلام کرد که سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به کی یف، پایتخت اوکراین، تأییدی بر تعهد واشینگتن به حاکمیت اوکراین است.

به گفته کاخ سفید، بایدن از ارائه پشتیبانی نظامی جدید به کی‌یف که شامل سیستم‌های ضد زرهی و رادارهای نظارت هوایی است، خبر داد و افزود که بایدن تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام خواهد کرد که شامل افراد و نهادها می‌شود.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز پس از ورود به کیف، پایتخت اوکراین، از ارسال بسته کمک نظامی جدید به ارزش 500 میلیون دلار خبر داد.

ارسال نظر

پربازدیدترین