|
| کد مطلب: ۹۴۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد

چین در مورد بازگشت مجدد به دوران جنگ سرد هشدار داد

لیو هی معاون نخست وزیر چین در مجمع داوس در مورد خطرات ناشی از دسته‌بندی مجدد جهان در قالب بلوک‌های سیاسی و استراتژیک رقیب و بازگشت مجدد به دوران جنگ سرد در قرن بیستم هشدار داد.

چین در مورد بازگشت مجدد به دوران جنگ سرد هشدار داد
منبع: ایرنا |

به گزارش اسپوتنیک، معاون نخست وزیر چین سه‌شنبه در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس اظهار کرد: اقتصاد سوسیالیستی بازار چین برای تجارت باز است و اکنون و پس از پشت سر نهادن پر فراز و نشیب سال ۲۰۲۲، دوباره به روال سابق خود بازخواهد گشت.

لیو در مورد خطرات ناشی از دسته‌بندی مجدد جهان در قالب بلوک‌های سیاسی و استراتژیک رقیب و بازگشت مجدد به دوران جنگ سرد در قرن بیستم هشدار دادو گفت ما باید ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذاریم، تلاش کنیم جامعه‌ای با آینده‌ای مشترک برای بشر بسازیم و دست به دست هم دهیم تا به چالش‌های جهانی پاسخ پیدا کنیم.

وی افزود: ما مطمئن هستیم که در سال ۲۰۲۳ رشد اقتصادی چین به احتمال زیاد به روند عادی خود باز خواهد گشت و شاهد بهبود قابل توجهی خواهد بود.

لیو خاطرنشان کرد: زندگی در چین به حالت عادی بازگشته است. اکنون تمرکز ما روی درمان سالمندان است و منابع کافی برای انجام این کار را در اختیار داریم.

به نوشته اسپوتنیک تا دسامبر ۲۰۲۲، چین نزدیک به سه سال را تحت یک برنامه سختگیرانه کنترل شیوع کووید-۱۹ با قرنطینه، شبکه‌های پشتیبانی برای جمعیت قرنطینه شده و آزمایش در مقیاس گسترده برای شناسایی همه موارد احتمالی سپری کرده بود.

در حالی که این سیاست به محافظت از جمعیت و اقتصاد چین برای چندین سال در برابر خسارات ناشی همه‌گیری کرونا که در سایر نقاط جهان ظهور یافت، کمک کرد، ورود نوع بسیار عفونی ویروس اُمیکرون در اواخر سال ۲۰۲۱، پکن را در مسیر قرنطینه‌های بدون وقفه قرار داد که هم بودجه دولت و هم صبر مردم را آزمایش کرد و نهایتا به اعتراضات در دسامبر ۲۰۲۲ ختم شد.

اسپوتنیک نوشت، قرنطینه‌ها، برنامه ریزان اقتصادی چین را مجبور کرد تا بارها در انتظارات رشد خود تجدید نظر کنند. داده‌های اقتصادی منتشر شده در روز سه‌شنبه نشان داد که تولید ناخالص داخلی چین در سال گذشته تنها ۲.۹ درصد رشد داشته است، در حالی که پکن انتظار رشد ۵.۵ درصدی را در سر می‌پروراند.

ارسال نظر

پربازدیدترین