|
| کد مطلب: ۹۳۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد

حمایت آلمان از سیاستهای آمریکا در اوکراین

موضع صدراعظم آلمان در مورد تامین تانک های آلمانی لئوپارد 2 برای کی یف، به شدت به اقدامات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وابسته است.

حمایت آلمان از سیاستهای آمریکا در اوکراین

به گزارش  اسپوتنیک، نشریه پولیتیکو به نقل از دو مقام آلمانی که نامشان فاش نشده اعلام کرد موضع اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در مورد تامین تانک های آلمانی لئوپارد 2 برای کی یف، به شدت به اقدامات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وابسته است.

روز 9 ژانویه، اشتفن هبستریت، سخنگوی کابینه آلمان گفته بود که برلین اکنون قصد ندارد تانک های لئوپارد 2 آلمانی را به اوکراین منتقل کند.او توضیح داد که برلین همچنان به سه اصل در مورد ارائه کمک نظامی به اوکراین پایبند است: اجتناب از سناریویی که در آن ناتو به یک طرف مناقشه تبدیل شود، ارائه حداکثر کمک به کی یف اما دوری از اقدامات یکجانبه.

پیش از این، مایکل مولر، یکی از اعضای کمیته سیاست خارجی بوندستاگ (پارلمان)، به دولت آلمان درباره ارسال تانک های لئوپارد 2 به اوکراین هشدار داده بود. به نظر او، این کار می تواند به تشدید درگیری منجر شود. وی گفت:"چنین تسلیحاتی تنها با هماهنگی با شرکای ما در ناتو قابل تأمین است. و ما همچنان می خواهیم از تبدیل شدن ناتو به طرف مستقیم درگیری جلوگیری کنیم."

ارسال نظر

پربازدیدترین