|
| کد مطلب: ۹۳۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد

حمله هواداران رئیس جمهور سابق برزیل به کاخ ریاست جمهوری و کنگره

لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل در واکنش به حمله طرفداران ژائیر بولسانورو رئیس جمهور سابق این کشور به کاخ ریاست جمهوری و کنگره در ایالت برازیلیا، اعلام کرد که «آنچه امروز در برازیلیا (پایتخت برزیل) اتفاق افتاد، حمله مستقیم به قانون و دموکراسی است.

حمله هواداران رئیس جمهور سابق برزیل به کاخ ریاست جمهوری و کنگره
منبع: تسنیم |

روز یکشنبه طرفداران ژائیر بولسانورو رئیس جمهور سابق برزیل به کاخ ریاست جمهوری و کنگره در ایالت برازیلیا حمله‌ور شده و با هواداران لولا داسیلوا که به تازگی بار دیگر قدرت کشور را در دست گرفته است، درگیر شدند.

لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل اعلام کرد که پلیس در حال تلاش برای کنترل اوضاع در مقابل کنگره و اجرای قانون است و عاملان این حمله مجازات خواهند شد.

وی تأکید کرد که آنچه روز یکشنبه در برازیلیا اتفاق افتاد را «وحشیانه» خواند و گفت که این حمله مستقیم به قانون و دموکراسی است.

رئیس جمهور برزیل پس از حمله به کاخ ریاست جمهوری و مقر دولتی، دستور مداخله نیروهای امنیتی فدرال در پایتخت را صادر کرد.

الجزیره گزارش داد که فرماندار برازیلیا وزیر امنیت عمومی این ایالت را از سمتش برکنار کرد.

دادستان کل برزیل اعلام کرد که تحقیقات جنایی برای پاسخگویی کسانی که در خشونت در تظاهرات جاری دست داشته اند، آغاز شده است.

لولا داسیلوا در انتخابات آبان ماه با شکست ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور پیشین برزیل به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید برزیل انتخاب شد.

پس از شمارش آرای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل، لولا داسیلوا 77ساله با کسب 50.9 درصد آرا، به‌عنوان رئیس جمهور بعدی برزیل انتخاب شد.

لولا داسیلوا از حزب کارگران در دور اول انتخابات توانست با پنج درصد، از ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهوری فعلی از حزب لیبرال پیشی بگیرد، اما لولا نتوانست بیش از 50 درصد لازم برای پیروزی در مرحله اول را کسب کند و به همین دلیل انتخابات به دور دوم کشیده شد.

لولا داسیلوا در نخستین دور انتخابات 48 درصد آرا را به خود اختصاص داد، در حالی که بولسونارو 43 درصد آرا را کسب کرد که این رقم بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین