|
| کد مطلب: ۹۲۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد

دستگاه قضایی عراق حکم بازداشت «ترامپ» را صادر کرد

«فائق زیدان» رئیس دستگاه قضایی عراق ضمن سخنانی در مراسم سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی در بغداد گفت حکم بازداشت دونالد ترامپ در ارتباط با ترور شهیدان سلیمانی و المهندس صادر شده است.

دستگاه قضایی عراق حکم بازداشت «ترامپ» را صادر کرد

 رئیس شورای عالی قضائی عراق در مراسم رسمی سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، که امروز پنج‌شنبه در بغداد برگزار شد، تأکید کرد که شهادت این فرماندهان خسارتی جبران‌ناپذیر و جنایتی خائنانه است که هیچ مبنای قانونی ندارد.

بر اساس این گزارش، «فائق زیدان» در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فتوای حکیمانه مرجعیت دینی عراق درباره تأسیس حشد شعبی، نقشه تروریست‌ها را نقش بر آب کرد.

وی تصریح کرد: مسئولیت قوه قضائیه برای پاسخگو کردن کسانی که جنایت علیه فرماندهان پیروزی را مرتکب شدند، مضاعف است. قوه قضائیه از برخورد قانونی با هرکسی که شواهدی دال بر مشارکتش در جنایت ترور فرماندهان پیروزی وجود داشته باشد، دریغ نخواهد کرد.

رئیس دستگاه قضائی عراق در بخش دیگری از سخنانش افزود: قوه قضائیه عراق حکم بازداشت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را که به جرم خود در ارتباط با فرماندهان شهید اعتراف کرد، صادر کرده است.

فائق زیدان در پایان سخنانش از کسانی که در مورد جنایت ترور فرماندهان پیروزی تحقیق می‌کنند، خواست تلاشی استثنایی را برای کشف عاملان این جنایت انجام دهند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین