|
| کد مطلب: ۹۲۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد

هشدار کره جنوبی به کره شمالی:اگر یکبار دیگر حریم هوایی نقض شود...

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی هشدار داد درصورتی که کره شمالی بار دیگر حریم هوایی این کشور را نقض کند، معاهده نظامی بین دو کره را تعلیق می کند.

یون در حالی این هشدار را صادر کرد که چند روز پیش مقامات کره جنوبی اعلام کردند دستکم 5 فروند هواپیمای بدون سرنشین کره شمالی، وارد حریم هوایی سئول شده و آن را نقض کرده‌اند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اظهار کرد در پی این تهاجم، ارتش کره جنوبی بلافاصله واکنش نشان داده و به منظور حفظ حق دفاع از حاکمیت خود، با استفاده از هلیکوپتر حدود 100 گلوله را به سمت این پهپادها شلیک کرده است.

آخرین بار پهپادهای کره شمالی حریم هوایی کره جنوبی را در سال 2017 نقض کرده بودند.

براساس این گزارش، این معاهده در سال 2018 ، بین «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی و «مون جائه این» رئیس جمهور وقت کره جنوبی امضا شده بود و براساس آن، تمام اقدامات خصمانه بین دو کره متوقف، منطقه پرواز ممنوع در نزدیکی مرزهای دو کره برقرار و اراضی مین گذاری شده و پست های امنیتی در مناطق غیرنظامی، پاکسازی و برداشته شد. این در حالی است که دولت کره جنوبی اعلام کرده مشخص نیست چه تعداد مین و پست امنیتی برداشته شده است.

تعلیق این معاهده نظامی می تواند به معنای بازگشت پست های امنیتی، برگزاری مانور در مناطق پرواز ممنوع و پروپاگاندا در سراسر نواحی مرزی باشد.

این در حالی است که «یون سوک یول»، رئیس جمهور کره جنوبی دو روز پیش در گفتگویی اعلام کرده است که کره جنوبی و آمریکا در حال ارزیابی درباره برنامه ریزی و تمرین نظامی مشترک احتمالی با تجهیزات هسته‌ای در مواجهه با تهدیدات هسته‌ای و موشکی فزاینده کره شمالی هستند.

براساس گزارش رویترز، روزنامه کره‌ای چوسان ایلبو به نقل از یون نوشته است که برنامه ریزی و تمرینات مشترک با هدف اجرای موثرتر بازدارندگی گسترده آمریکا انجام می شود. این اصطلاح به معنای افزایش توانایی هسته‌ای ارتش آمریکا به ویژه نیروهای هسته‌ای آن برای جلوگیری از حملات هسته‌ای به متحدان آمریکاست.

یون در این ارتباط گفت: «سلاح‌های هسته‌ای متعلق به ایالات متحده است، اما برنامه‌ریزی، اشتراک اطلاعات، تمرین‌ها و آموزش باید توسط کره جنوبی و ایالات متحده به صورت مشترک انجام شود.»

اظهارات یون یک روز پس از آن بیان می شود که رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند که کیم جونگ اون رهبر این کشور خواستار توسعه موشک‌های بالستیک قاره پیما و یک زرادخانه هسته ای بزرگتر برای مقابله با تهدیدات آمریکا شده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین