|
| کد مطلب: ۹۲۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد

بایدن به نتانیاهو: تو می‌دانی که عاشقتم!

بایدن در جریان سفر خود به اسرائیل در ژوئیه سال جاری با نتانیاهو که در میان هیات استقبال‌کننده در فرودگاه حضور داشت، دست داد و گفت «تو می‌دانی که عاشقتم.»

بایدن به نتانیاهو: تو می‌دانی که عاشقتم!

 نتانیاهو دوستان زیادی در کنگره دارد، به ویژه در میان جمهوری‌خواهان. او از دوستی ۴۰ ساله خود با بایدن استفاده خواهد کرد تا برجام را از دستور کار او دور نگه دارد.

بایدن در جریان سفر خود به اسرائیل در ژوئیه سال جاری با نتانیاهو که در میان هیات استقبال‌کننده در فرودگاه حضور داشت، دست داد و گفت «تو می‌دانی که عاشقتم.» برای نتانیاهو، روابط آمریکا و اسرائیل در دوره ترامپ بسیار خوب بود، اما رابطه نتانیاهو با بایدن می‌تواند در رده دوم قرار گیرد.

بایدن اسلاف نتانیاهو، نفتالی بنت و یائیر لاپید را نمی‌شناخت، بنابراین هیچ رابطه شخصی با آن‌ها نداشت. نتانیاهو در سال ۲۰۱۵ علیه برجام وسط میدان رفت و روابط تیره‌شده با اوباما را تیره‌تر کرد. خصومت بین آن‌ها بر بایدن هم تاثیر گذاشت. در سال آینده، نقاط اختلاف بین تل آویو و واشنگتن به وجود خواهد آمد. اما بایدن و نتانیاهو ممکن است نقطه مشترک خود را در دوستی چندین دهه‌ای و نگرانی مشترک درباره ایران بیابند. مقامات ایرانی همچنان می‌گویند آماده توافقند، اما آن‌ها ماه‌ها مذاکرات را به تعویق انداخته‌اند و درخواست‌هایی فراتر از محدوده برجام طرح کرده‌اند.

شاید تهران بخواهد توافق روی میز را که توافق پیشنهادی آمریکا و اتحادیه اروپا است بپذیرد، البته فقط برای آزمایش دولت بایدن و اتحاد آمریکا و اتحادیه اروپا در میانه تمرکز غرب روی تحولات ایران.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

پربازدیدترین