|
| کد مطلب: ۹۱۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد

سرما، ژاپن را منجمد کرد/ ۱۷ کشته و بیش از ۹۰ زخمی تاکنون

مقام‌های مدیریت بحران در ژاپن اعلام کردند که با ادامه بارش برف سنگین و کولاک بی‌سابقه بویژه در مناطق شمالی این کشور طی روزهای اخیر، تاکنون دستکم ۱۷ نفر کشته و بیش از ۹۰ نفر دیگر زخمی شدند.

سرما، ژاپن را منجمد کرد/ ۱۷ کشته و بیش از ۹۰ زخمی تاکنون
این روزها بارش سنگین و کم‌سابقه برف در ژاپن خبرساز شده و طبق اعلام مقام‌های این کشور، ده‌ها زخمی و چندین کشته برجای گذاشته است.

در شرایطی که رسانه‌های آمریکایی طی روزهای اخیر از افزایش تلفات یخبندان و سرمای شدید در آمریکا، مختل شدن روال عادی زندگی بسیاری از مردم و نارضایتی شمار زیادی از مسافران از لغو پروازها در این کشور و همچنین در مناطقی از کانادا خبر دادند، مقام‌های ژاپنی نیز تایید کردند که افت دما و شرایط جوی مشابه از جمله بوران و بارش برف زیاد در روزهای اخیر از آنان کشته گرفته است.

به گفته مقام‌های دولتی ژاپن، بارش سنگین برف علاوه بر ایجاد مشکلات در جاده‌های این کشور، قطع برق صدها منزل مسکونی را در پی داشته است.

بارش برف از هفته گذشته در مناطق شمالی این کشور آغاز شده و باعث گرفتار شدن صدها خودرو و وسیله نقلیه در بزرگراه‌ها شده است.

بنابر گزارش گاردین، مقامات محلی همچنین می‌گویند: اکثر تلفات زمانی اتفاق افتاده که مردم برای برف روبی از سقف خانه‌ها سقوط کرده و جانشان را از دست داده‌اند.

بارش برف شدید در شمال ژاپن نیز باعث شده که حدود ۲۰ هزار منزل مسکونی در صبح روز کریسمس، برق نداشته باشند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین